הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה להפקדה, בכפוף לשינויים שיתבצעו בתוכניות בתוך חצי שנה, פרויקט להריסת 2 מבנים קיימים, ברחוב הנרייטה סולד 9 בקרית ביאליק, ובניית רב קומות במקומם.
2 צפייה בגלריה
רחוב הנרייטה סולד בקרית ביאליק
רחוב הנרייטה סולד בקרית ביאליק
רחוב הנרייטה סולד בקרית ביאליק
(צילום: מיכל ראובן)
התוכנית מתייחסת לשטח של 770 מ"ר, בו קיימים 2 מבנים ובכל אחד מהם יחידה אחת. מדובר באזור הוותיק של קרית ביאליק, מול כפר ביאליק, אזור מבוקש מאוד, כאשר התוכנית המקורית שהוגשה דיברה על בניית בניין חדש בן 6 קומות ובו 15 יחידות דיור, 3 יחידות בכל קומה.
במהלך הישיבה הציג עורך התוכנית את השינויים שביצע בה על פי חוות הדעת התכנוניות של הוועדה. כך, תוקן קו הבניין ל-5 מטר במום 4 והוצע להוסיף קומה חלקית נוספת, עם יחידה אחת ומתחתיה קומה עם 2 יחידות במקום 3, מבלי להקטין את מספר יחידות הדיור הכולל שייבנו במקום.

2 צפייה בגלריה
רחוב הנרייטה סולד בקרית ביאליק
רחוב הנרייטה סולד בקרית ביאליק
בניין חדש בן 6 קומות ובו 15 יחידות דיור. רחוב הנרייטה סולד בקרית ביאליק
(צילום: מיכל ראובן)

במהלך הדיון דרש נציג העירייה כי תקן החניות בפרויקט יתוקן ל.1.5 חניות לכל יחידת דיור.
בהחלטת הוועדה נאמר: "הוועדה סבורה כי יש לעודד קידומן של תוכניות להתחדשות במרקמים הוותיקים של העיר זאת תוך התאמה לאופי הבנייה המקודמת בסביבה, דגש על השארת שטח פתוח בחזית המגרש ופתרון חניה בתחום המגרש. לאור האמור לעיל הוועדה מאמצת את מרבית השינויים שהוצגו בישיבה ומחליטה להפקיד את התוכנית בתנאים".

קראו גם:

בין התנאים, שהמתכננים אמורים לעמוד בהם בחצי השנה הקרובה, הוספת קומה נוספת, שביעית, ובה יחידה אחת ומתחתיה קומה עם 2 דירות, תיקונים בקו הבניין, הצגת הסדרי תנועה, תקנון חדש של החניות ועוד. עורך התוכניות אמור להביא לוועדה את התוכנית המתוקנת בתוך חצי שנה.