בעלים של דירה ברחוב גושן בקרית מוצקין הגיש לבית משפט השלום בקריות תביעה נגד תושב הקריות ששכר ממנו נכס, ולא שילם דמי שכירות כדין מהיום הראשון.
1 צפייה בגלריה
תחנת סמים
תחנת סמים
תחנת סמים
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
מכתב התביעה עולה כי מתווכים מהקריות פנו לבעל הנכס והציגו לו אדם שזכאי לקבל סיוע בדמי שכירות ממשרד השיכון. לאחר דין ודברים נחתם חוזה. בעל הדירה ביקש, בנוסף לאישור המדינה, ערבות כלשהי, אבל המשכיר טען שאין לו צ'קים.
עם זאת הסכים שאדם נוסף יחתום כערב לחוזה שלו. בתביעה טען בעל הדירה כי אין הוא בטוח כלל שהאדם שחתם כערב קיים בכלל. "בשלב זה לא ידע המשכיר כי נפל קורבן לחייב מקצועי ומתוחכם, אשר גמלה בליבו החלטה לא לשלם כלל את דמי השכירות", נטען.
החוזה, על פיו ישלם השוכר 1,600 שקל לחודש, נחתם בינואר 2021 ותוקפו לשנה. אבל רק במרץ החל לקבל את סיוע משרד השיכון, 883 שקל בלבד, מחצית מהסכום עליו התחייב. הסיוע ניתן לו למשך 4 חודשים בלבד, ולמעשה, מספטמבר 2021, לא שילם אגורה לתובע.
כבר בחודש מרץ דרש בעל הדירה את מלוא תשלום דמי השכירות, 1,600 שקל, אבל הנתבע נקט בכלל תירוצים במטרה לא לשלם. בשלב מסוים הוא אף הכניס דייר משנה לדירה, וזה שילם לבעל הנכס 1,500 שקל, תוך התחייבות לחסל את החובות. כעבור זמן לא רב הודיע דייר המשנה שעזב את הדירה.
עד להגשת התביעה, במרץ 2022, לא שילם הנתבע את החובות וגם לא עזב את הדירה. בתביעה טען בעל הדירה: "מדובר באדם נרקומן שהינו מפעיל סוכני סמים, והדירה משמשת תחנה לממכר סמים". לאחרונה אף קיבל בעל הדירה הודעה ממחלקת הגבייה של העירייה, לפיה נודע לו כי הנתבע מעולם לא שילם תשלומי ארנונה על הנכס, וצבר חוב בסך 2,288 שקל.
בית המשפט התבקש להורות על פינוי המשכיר ולחייבו בהוצאות משפט.