בית הינו המקום החם, המפנק והמגונן שלנו. כדי להפוך אותו לכזה, חשוב להגדיר מראש את כל הצרכים של בני המשפחה ולהתאים את הבית כך שיהיה מדויק לכולם.
כיוון שדירות חדשות מקבלן הן לרוב דירות סטנדרטיות, בניית תכנית עיצוב בהתאמה לצרכי הלקוח היא מלאכת מחשבת של ממש.
אם אתם חושבים כי מדובר בעיצוב פנים רגיל שבו מתאימים ריהוט ואקססוריז משלימים בצבעים שונים, לא כך הם פני הדברים. זהו תכנון יסודי ומעמיק אשר מתאים את מרחב המגורים לשגרת החיים בבית. תכנון שלוקח בחשבון גם את הפעולות הקטנות של היום יום, כאלו שיש להן השפעה עצומה על השקט הנפשי והאושר הפנימי של כל אחת ואחד מאתנו. כל זאת, תוך כדי הקפדה על נראות הבית.
מיכל שמאי: מתכננת מרחב המגורים של ישראל
3 צפייה בגלריה
מיכל שמאי
מיכל שמאי
מיכל שמאי
(צילום: יח"צ)
מיכל שמאי בת 53 היא Space Planner, והתפקיד שלה הוא לתכנן את שטח הדירה שלכם ולהפוך את מרחב המגורים ליצירה אחת גדולה ומסונכרנת, החל מהקירות, דרך שקעים ומפסקים, מיקום של ארונות ועוד.
בזכות ניסיון עשיר שצברה כבר למעלה מ 20 שנים, בהן היא תכננה והתאימה את תנאי המגורים האופטימליים ביותר עבור לקוחותיה בארץ ובעולם, שמאי נחשבת לאחת מנשות המקצוע הייחודיות ביותר בסביבה, ועל תחילת דרכה המקצועית היא מספרת:
"למדתי בארץ את מקצוע העיצוב ואדריכלות פנים, אך מיד בתום הלימודים עברתי להתגורר בארה"ב בעקבות ההתמחות של בעלי כמדען.
הגענו לבולטימור ומיד התחלתי לעבוד כשכירה במשרד אדריכלות ועיצוב פנים מוביל שם. בהמשך, עברנו לגור תקופה בסינגפור, שם נחשפתי לסגנונות עיצוב נוספים. לאחר מספר שנים שעבדתי כשכירה, התחלתי לעבוד ולתכנן בתי מגורים כעצמאית.
בשנת 2013 חזרנו לארץ ואת כל הניסיון שצברתי בהתאמת עיצוב לצרכי לקוח, רעיונות וסגנונות עיצוב ייחודיים ומגוונים, ביחד עם חשיבה מחוץ לקופסא. כל זאת, אני מביאה כדי ליצור בית יעיל, נעים, יפה, חמים ונוח, עבור לקוחות בכל רחבי הארץ".
מיכל שמאי: הכניסה לבית משנה סדרי עולם על פי מיכל שמאי, הבעיות השכיחות עם דירות מקבלן באות לידי ביטוי בין היתר, בתכנון קלוקל של חדרי הרחצה, בו מנסים לדחוס כמה שיותר דברים בחלל קטן, מה שיוצר חוסר סדר או היגיון.
חללים נוספים אשר מתוכננים בצורה עקומה ומובילים לחוסר נוחות, הם המטבח והסלון, ועל חתיכה נוספת שלא קיימת בפאזל היא מספרת:
"כיום קבלנים לא רואים את הכניסה לבית כמקום חשוב.
דווקא בדירות הישנות מפעם ידעו לבנות הול - חדר מבוא קטן שבו אפשר היה לתלות את המעילים, להוריד ולמקם את הנעליים, לשים את המפתחות וכד'.
והתוצאה? היום הילדים נכנסים הביתה וזורקים בכניסה את התיק מבית הספר, הנעליים והמעילים, וזה מיד יוצר בלאגן אחד גדול.
לכן צריך ליצור מקום באזור הכניסה שבו אפשר להניח נעליים, תיקים, מעילים וכו'. בן השאר נוכל לפתור את הבעיה בעזרת ארון קיר/ נישה/מחיצה, כדי ליצור אזור כניסה נעים ונוח".
מיכל שמאי: כך זה נעשה בשטח על מנת ללמוד טוב יותר על פועלה של מיכל, היא סיפרה על דוגמא חיה מהשטח, כיצד לקחה שתי דירות דופלקס זהות, עבור שתי משפחות עם מס' נפשות זהה בגילאים דומים ועיצבה אותן אחרת לחלוטין, בהתאם לדרישות ולצרכים של הדיירים, זאת לאחר בירור מעמיק ומקיף של הצרכים מול כל אחת מהמשפחות.
3 צפייה בגלריה
מיכל שמאי
מיכל שמאי
מיכל שמאי
(צילום: יח"צ)
למשפחה א' היה חשוב לקבל שני חדרי שינה זהים עם שירותים ומקלחת צמודים לילדים הגדולים, ולכן העלינו את ההורים לקומה השנייה.
למשפחה ב' היה חשוב פרטיות לבת הגדולה ואפשרות לאירוח ולכן הבת עברה לקומה השנייה, וארגנתי את הקומה הראשונה להורים ולשני הילדים הקטנים.
מיכל שמאי: הטעויות השכיחות של מי שלא נעזרים באנשי מקצוע "כאשר קונים דירה מקבלן, בדרך כלל תקבלו פרוספקט צבעוני ויפה, עם הדמיות שמראות כיצד הבית יראה.
הלקוח שקונה את הדירה מסתמך על תוכניות המכר הללו ובטוח שהבית לא רק נראה טוב, אלא גם מתאים למידות, רק כדי לגלות כי ההיפך הוא הנכון.
לדוגמא, כאשר מתכננים את המטבח בחברת המטבחים מגלים שהמטבח קטן מדי, שאין מקום להכניס לתוכו ארון BI, המכיל בתוכו תנור ומיקרו-גל.
כך שנוצר מצב שבו מכשירי החשמל כגון מיקרו-גל, תמי 4, מיקסר וטוסטר "משתלטים" על השיש.
בנוסף, ברוב המקרים מגלים ש ״אי״ זה חלום שנגנז, כי פשוט אין לזה מספיק מרחב.
כמו המטבח כך גם חדרים אחרים, שגם בהם יגלה הלקוח, לאחר שיקבל את הדירה לידיו, שאי אפשר להכניס אליהם ארון גדול או כוננית.
פעמים רבות אני נתקלת בלקוחות שלא לקחו בחשבון תכנון מקדים גם בכל הנוגע לנקודות חשמל נוספות ברחבי הבית, תאורה, תקשורת ועוד, והוספה של אלו לאחר הכניסה לבית עולה המון כסף.
לכן, ההמלצה שלי היא לא להסתנוור מברושורים מלהיבים, אלא לקבל ייעוץ וליווי מקדים מצד אנשי מקצוע, שיודעים כיצד לשדרג ולהתאים את הבית לצרכי המשפחה עוד לפני הכניסה אליו, ולפני רכישה של ציוד חשמלי ורהיטים", מיכל שמאי סיכמה את הדברים.
מיכל שמאי: תהליך העבודה
3 צפייה בגלריה
מיכל שמאי
מיכל שמאי
מיכל שמאי
(צילום: unsplash)
"לא פעם פונים אליי לקוחות שרכשו את הדירה הראשונה שלהם בחיים, והם לא כל כך בטוחים אם כדאי להשקיע בדירה הזו, מתוך מחשבה כי רכשו את הדירה במחשבה של "לא נורא זה דירה ראשונה".
אני יכולה להעיד כי מי שבכל זאת בחרו כי אעצב להם מראש את הדירה בהתאם לצרכים שלהם, שינו את דעתם והודיעו לי לאחר מכן כי את הדירה הזו הם לא מתכוונים לעזוב בזמן בקרוב, כיוון שהיא כל כך נוחה וחכמה עבורם", מיכל סיפרה.
תהליך העבודה מול מיכל שמאי נעשה בשיחות אישיות וסיעור מוחות דרך הזום ולכן, הליווי המקצועי שלה זמין עבור לקוחות מכל רחבי הארץ.
קודם לתחילת העבודה ישנה פגישת היכרות ללא עלות, בה מיכל מסבירה על דרך העבודה שלה, על התוכניות שהיא מנפקת כולל הדמיות תלת מימד ועוד.
לאחר מילוי שאלון שנועד לספר למיכל על החלומות הגדולים ביותר של הלקוחות, היא יוצאת לדרך, מצביעה על היתרונות והחסרונות של כל דבר, בונה שרטוטים, ובסופו של דבר מחברת בין הבית לחלום בצורה הטובה ביותר בהתאם לתנאי השטח.
לפרטים נוספים ולתיאום של שיחת היכרות, חייגו: 055-662-3859 אתר פייסבוק סרטון יוטיוב המסביר על השירות דף יצירת קשר