אלמוני הגיע היום (חמישי) לקבלת קהל בלשכתו של האדמו"ר הרב דוד חי אבוחצירא, המכונה רבי דוד, בנהריה ותקף אותו. כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו אותו ופתחו בחקירה
2 צפייה בגלריה
רבי דוד אבוחצירא מנהריה
רבי דוד אבוחצירא מנהריה
רבי דוד אבוחצירא מנהריה
(צילום: ויקיפדיה)
התקרית אירעה בשעות הצהריים כאשר אחד מבאי קבלת הקהל דחף את הרב, ללא סיבה נראית לעין. עדיין לא ברור מה רצה אותו אלמונימהרב ומדוע החליט לתקוף אותו.
מאבטחים שהיו במקום השתלטו במהירות על התוקף והזעיקו את המשטרה. התוקף נלקח לתחנת המשטרה אבל בהמשך התברר כי הרב, שטען כי נדחף קלות בלבד על ידי אותו האדם, לא הסכים להגיש תלונה - והתוקף שוחרר.
הרב אבוחצירא, בנו של הבאבא סאלי, בן 71, נחשב לאחד הרבנים המשפיעים ביותר בצפון ורבים מהפוליטיקאים ואנשי הציבור נוהגים להתייעץ עמו.
ראש עיריית נהריה לשעבר, ז'קי סבג, היה מקורב מאוד לרב שאף הקפיד בעבר להגיע להשקת מערכות הבחירות של סבג. כאשר סבג חזר לשלטון, בשנת 2006, לאחר שנה וחצי בה לא כיהן כראש עיר, הרב אבוחצירא התלווה אליו בחזרתו לבניין העירייה.

קראו עוד:

בגיל צעיר מאוד, 25, הוא אף נבחר לרב הראשי הספרדי של העיר נהריה וכיהן בתפקידו מספר שנים. בהמשך הקים את ישיבת אביר יעקב, שנחשבת בין המובילות בצפון.

2 צפייה בגלריה
ישיבת אביר יעקב בנהריה
ישיבת אביר יעקב בנהריה
ישיבת אביר יעקב בנהריה
(צילום ארכיון: גיל נחושתן)

הרב דוד חי אבוחצירא, נחשב לאדם אמיד מאוד. בסקר שנערך בשנת 2012 דורגו רבנים בישראל על פי העושר שצברו. במקום הראשון ברשימה הוצב אז הרב פנחס אבוחצירא, נינו של הבאבא שלי, עם הון של 1.3 מיליארד שקל כאשר הרב דוד אבוחצירא הוצב אחריו, עם הון של 750 מיליון שקל. באותו פרסום נכתב כי בחצרו של הרבי דוד מבקרים פוליטיקאים רבים וראשי ערים.
פורסם לראשונה: 17:24, 16.05.24