הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אישרה את בקשת עיריית קרית ביאליק לקדם במשותף תוכנית פינוי-בינוי ברחוב קק"ל בעיר והכריזה על המתחם כמקודם ב”מסלול רשויות”.
2 צפייה בגלריה
התחדשות עירונית ברחוב קק"ל
התחדשות עירונית ברחוב קק"ל
התחדשות עירונית ברחוב קק"ל
(צילום: באדיבות עיריית קרית ביאליק)
משמעות ההכרזה היא שהמתחם יתוכנן על ידי עיריית קרית ביאליק והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עם תקצוב מלא לתכנון ועבודה חברתית. הרשות הממשלתית תממן 2.5 מיליון שקל לתכנון הפרויקט וצוות התכנון ייבחר בשבועות הקרובים ויחל בעבודתו.
העירייה לקחה על עצמה את תכנון המתחם כדי לגבש ראייה עירונית כוללת, שתבטיח את מלוא התמורות לדיירים הקיימים, מערכות כבישים וחנייה, צורכי ציבור ועוד.
הפרויקט נמצא בין הרחובות קרן קיימת לישראל לשדרות ההסתדרות. במתחם קיימות 288 יחידות דיור אשר ייהרסו, ובמקומן ייבנו 1,532 יחידות דיור חדשות בנוסף ל-1,860 מ”ר למסחר ו-6,100 מ”ר למשרדים.
לאחר אישור התוכנית יוכלו היזמים והחברות לפעול ליישום התוכנית שיגבשו העירייה והרשות הממשלתית להתחדשות העירונית.

קראו עוד:

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית קריית ביאליק פועלות במטרה לשמור על רציפות והמשכיות העבודה גם בעת חירום זו, ולייצר עתודות תכנון של דירות ממוגנות עם תשתיות מודרניות.

2 צפייה בגלריה
התחדשות עירונית ברחוב קק"ל
התחדשות עירונית ברחוב קק"ל
"מודים לרשות הממשלתית להתחדשות עירונית". דוקורסקי
(צילום: באדיבות עיריית קרית ביאליק)

ההכרזה על המתחם מקנה ליזם את הטבות המס הקבועות בחוק, שהינן נדרשות למימוש הפרויקט, וכן מכילה עליו את ההסדרים הקבועים בחוק בנושא “דייר סרבן”.
מהעירייה נמסר: "אנו מודים לרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ולמנכ”ל הרשות, אלעזר במברגר, על הכרזת המתחם ברחוב קק"ל כתוכנית פינוי בינוי".