ארגון הקבלנים מנהל מגעים עם הממשלה בדבר אפשרות להלין את עובדי ענף הבניין מהשטחים בתוך ישראל, אבל נכון להיום עדיין אין סיכומים - כך חשף היום (שני) חיים פייגלין, יו"ר ארגון הקבלנים במחוז חיפה.
1 צפייה בגלריה
עובדי בניין מהגליל. פרויקט אוסישקין 7, קרית מוצקין
עובדי בניין מהגליל. פרויקט אוסישקין 7, קרית מוצקין
עובדי בניין מהגליל. פרויקט אוסישקין 7, קרית מוצקין
(צילום: נחום סגל)
קבלנים מהקריות התבשרו השבוע כי ייתכן שעובדי הבניין משטחי הרשות הפלסטינית לא ייאלצו לחזור לבתיהם מדי ערב, אלא יישארו ללון בישראל. זאת, על מנת למנוע נטישה של אתרי בנייה עקב סגר שנובע מהתפשטות נגיף הקורונה.
הקבלן ניר גלבוע ציין, כי עובדיו כולם תושבי הגליל, אבל כעיקרון, היתר לינה בישראל יכול לפתור בעיות של כוח אדם בענף הבנייה.
לדברי גלבוע, עיקר הבעיה היא במרכז, שם מסתמכים על עובדים זרים, חלקם הגדול סיניים, בעוד שבצפון יש התבססות על עובדים מהגליל ומהשטחים, שנכון להיום מגיעים לעבודה באופן סדיר. לדברי גלבוע, עד עתה אין כל בעיה של כוח אדם באתרים שהוא בונה בקריות.
בדיקת מיינט קריות העלתה כי מספר חברות בנייה, שמעסיקות מספר רב של עובדים משטחי הרשות, נערכות לקראת אישור התקנה לגבי לינה בישראל, וכבר מחפשות אתרים בהם יוכלו מאות פועלים מהשטחים ללון, תוך הקמת מחנות עובדים, בדומה לאלו שקמו בזמנו על מנת להלין את העובדים הזרים הסיניים שבנו את מנהרות הכרמל. יצוין, כי רק עובדים מהשטחים, בעלי היתרי עבודה בישראל, יוכלו, אם ההסדר יאושר, ללון בארץ.
חיים פייגלין: "כרגע ישנה נכונות של הממשלה לאשר את הצעת התאחדות הקבלנים בוני הארץ לאפשר לינת עובדים פלסטינים בישראל. זאת, בתנאי שיימצאו להם הסדרי לינה ראויים. מדובר בכ-40 אלף עובדים שמגיעים מדי יום לעבודה בארץ. נכון לעכשיו, הנושא טרם אושר".
מלשכת מתאם הפעולות הממשלה בשטחים נמסר: "אנחנו לא מכירים שהתקבלה החלטה בנושא".
פורסם לראשונה: 08:17, 17.03.20