שנה לאחר כניסתו לתפקיד, מהנדס הוועדה לתכנון ובנייה קריות, אלכס קופר, מעריך כי שוק הנדל"ן בקריות, שהקטין את פעילותו בחודשים האחרונים עקב מגיפת הקורונה, יחזור לפעילות מלאה תוך שנה. "החיים חזקים מהכל, אני מאמין שענף הנדל"ן יתאושש מהתקופה הזו, ובשנת 2021 יחזור לפעילות רגילה.
1 צפייה בגלריה
"הים נשאר אותו ים". מהנדס הוועדה, אלכס קופר
"הים נשאר אותו ים". מהנדס הוועדה, אלכס קופר
"הים נשאר אותו ים". מהנדס הוועדה, אלכס קופר
(צילום: נחום סגל)
"אני גם לא צופה ירידה במחירים, כי הקבלנים לא הגיעו למצב שנתקעו עם כמות גדולה של דירות שאין להן ביקוש. יש האטה במכירות, האנשים חוששים להתחייב בגלל המצב, אבל לדעתי זה מצב זמני. מי שצריך דירה, בסופו של דבר יקנה אותה", ציין קופר.
לדברי מהנדס הוועדה, בכל תקופת הקורונה המשיכה הוועדה לתת שירות לתושבים ולאזרחים, כולל טופסי איכלוס לבניינים חדשים והוצאת היתרי בנייה. המגמה המשמעותית שהוא איבחן בשנה האחרונה היא אישור מספר פרויקטים משמעותיים בתחום פינוי-בינוי בקרית ים, פרויקטים שישנו את פני העיר.
קופר: "שלוש תוכניות משמעותיות אושרו או שהן בשלבים אחרונים של אישור: פרויקט אג"ש, ובו למעלה מ-2,000 יח"ד, פרויקט צבא קבע ברחוב צה"ל, ובו אלפי יחידות דיור, ופרויקט צה"ל, מרחוב שפרינצק ועד הים, בהיקף של כ-2,000 יח"ד. יש יזמים לפרויקטים הללו, והם מקבלים רוח גבית מהעירייה.
"ייבנו שם רבי קומות במקום בנייני הרכבת שקיימים. בקרית מוצקין משלימים את מתחם כורדני, עם 4,000 יחידות דיור, ובקרית ביאליק עיקר הפעילות תהיה בשכונת נאות אפק, עם איכלוס של מאות יחידות דיור, בניית בית ספר ומרכז מסחרי".
אז הקורונה השפיעה על שוק הנדל"ן בקריות?
"בשנה שעברה היינו בין המובילים בארץ בהוצאת היתרי בנייה. גם השנה המשכנו להוציא היתרי בנייה, אין ממש האטה בקידום תוכניות. ואני גם לא רואה שתהיה האטה משמעותית. אזור הקריות הוא מבוקש, יש בו הגירה חיובית, אנשים מבקשים לקנות כאן דירות. הקריות הן אזור מישורי, מכל מקום אתה קרוב עשר דקות נסיעה לכל מקום שאתה רוצה להגיע אליו.
"כמובן שהקורונה השפיעה על כל המשק, כולל על שוק הנדל"ן, היה מוזר אם זה לא היה קורה. יש האטה, אבל היא לא קיצונית. יש עוד נתון שמראה שלא הייתה השפעה משמעותית על הבנייה: סכומי הכסף שאנו גובים עבור אישור התוכניות ומועברים לרשויות, לא פחתו. יש קצת גלים מעל, אבל הים נשאר אותו ים".
פורסם לראשונה: 09:38, 12.07.20