אנה משקוביץ, תושבת קרית ביאליק בת 52, המתניידת בעזרת כיסא גלגלים ומוכרת כנכה על ידי הביטוח הלאומי, הגישה תביעה על סך 35 אלף שקל נגד מלון לאונרדו קלאב אילת, מרשת פתאל בגין "הפרה ברגל גסה של חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות". רשת פתאל טרם הגישה כתב הגנה, אבל במכתב ששלח עורך דינה, אפרת ברזון לעורך דינה של התובעת, ירון זינמן, בטרם הגשת התביעה, היא דחתה על הסף את כל הטענות נגד הרשת.
2 צפייה בגלריה
נכה, בעלת מוגבלות, כיסא גלגלים
נכה, בעלת מוגבלות, כיסא גלגלים
התובעת דורשת פיצוי הולם
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
מהתביעה עולה, כי התובעת ובני משפחתה הזמינו שני חדרים במלון, לחופשה בחודש אוגוסט השנה, כאשר מראש ביקשה שהחדרים יהיו סמוכים על מנת שבני המשפחה יוכלו לסייע לה. לטענת התובעת, המזגן בחדרה לא פעל והיא הועברה לחדר אחר, בקומה שונה מזו שבה שהו בני המשפחה, דבר אשר הקשה עליה לקבל עזרה בעת שביקשה להתנייד עם כיסא הגלגלים שלה, בין השאר כיוון שבמלון יש מקומות ודרכי מעבר שאינם מונגשים לנכים.
עוד ציינה, כי כאשר הגיעה לחדר האוכל והבחינה בתור ארוך של ממתינים, היא ביקשה סיוע מאנשי הצוות: "הם התעלמו ממנה. על כן, התובעת הציגה בפני אנשי הצוות את תעודת תו הנכה שלה שמורה על פטור מהמתנה בתור, אך אנשי צוות המלון גערו בה בחוסר נימוס משווע ואמרו כי עליה להמתין בתור כמו כולם, דבר אשר בייש אותה לעיני כל וגרם לה למפח נפש נורא וכך קרה ביום שהותה הראשון והשני של התובעת במלון".

2 צפייה בגלריה
בית מלון
בית מלון
לטענת התובעת, המזגן בחדרה לא פעל והיא הועברה לחדר אחר
(צילום אילוסטרציה: pixabay)

ביום השלישי פנתה התובעת שוב לאנשי הצוות ולהנהלת המלון והלינה על היחס המזלזל והמביש לו זכתה בתור אדם עם מוגבלות, ובתגובה נאמר לה שההנהלה תחזור אליה, מה שבפועל לא קרה.

קראו עוד:

"פיצוי מגוחך"


לטענתה, לאחר מספר ימים פנתה הנהלת המלון לבת של הנתבעת, ששילמה עבור ההזמנה, והציעה לה 30 אחוז הנחה בהזמנה הבאה שתעשה באחד ממלונות הרשת. בתביעה נטען: "פיצוי אשר הינו לעג לרש לכל הדעות ואינו מפצה במאומה על הסבל, עוגמת הנפש, הבכי בלילות וההרגשה שנתנה לה רק כי הינה נכה ומוגבלת. כמו כן, התובעת תטען כי החופשה לה ייחלה מזה זמן רב נהרסה והותירה בה מרירות קשה".
בחודש ספטמבר שלחה התובעת מכתב התראה באמצעות עורך דין בדרישה לפיצוי הולם אך שוב הוצע לה פיצוי אותו היא מגדירה "מגוחך".

"הליכי סרק"


כאמור, טרם הוגש כתב הגנה אך עו"ד אפרת ברזון, בשם רשת פתאל, דחתה על הסף את הטענות שהועלו במכתב ההתראה. לטענת הרשת, התובעת כלל לא הזמינה מראש חדר מותאם לאנשים עם נכות והנהלת המלון העבירה אותה לחדר מונגש ללא תוספת עלות. לטענתה, לו התובעת הייתה רוצה חדר מונגש ליד חדרם של בני המשפחה, היא הייתה צריכה לבקש זאת מראש.
לדברי עו"ד ברזון, לא הייתה כלל תקלה במערכת מיזוג האוויר בחדר והרשת טיפלה בכל התלונות שהעלתה התובעת כמו נושא הניקיון בחדר. לגבי הטענה כי התובעת זכתה ליחס משפיל נכתב: "טענות מרשתך בעניין הינן מופרכות ונדחות". עוד ציינה כי גם הטענה שהאורחת קיבלה טיפול לא ראוי בכניסה לחדר האוכל מופרכת.
"בשולי הדברים, תבהיר מרשתנו, כי אין היא תסכים ותסבול ניסיונות להפעיל עליה לחץ פסול בדמות נקיטה בהליכים משפטיים, ומוטב כי מרשתך תשקול היטב את פתיחתם של הליכי סרק עקרים כנגד מרשתנו, ובכלל כך מוטב כי ייקח בחשבון את העובדה שמרשתנו תדע לעמוד היטב על זכויותיה כלפי מרשתך, תוך השתת כל ומלוא נזקיה והוצאותיה על מרשתך". למרות אזהרה זו של הרשת, אנה משקוביץ הגישה תביעה בגין התנהלות המלון כלפיה.
פורסם לראשונה: 08:02, 04.12.23