חברת אאורה תבנה 1,300 יחידות דיור בקרית ים, במסגרת פרויקט התחדשות עירונית ברחוב יוספטל בעיר. השבוע זכתה החברה במרכז דיירים לבניית מתחם שלישי ברחוב, לאחר שבשנה האחרונה זכתה במכרזים לבניית שני מתחמים סמוכים ברחוב יוספטל.
4 צפייה בגלריה
תוכנית יוספטל בקרית ים
תוכנית יוספטל בקרית ים
תוכנית יוספטל בקרית ים
(הדמיה: משרד עמוס ברנדייס)
חברת אאורה, המתמחה בייזום בנייה למגורים בישראל בעלת התמחות בייזום, תכנון והקמה של מתחמי התחדשות עירונית במרכזי ערים, דיווחה לבורסה כי היא נבחרה במכרז בקרב יזמים שערכה מנהלת התחדשות עירונית קרית-ים ועו"ד ירון טיקוצקי לביצוע פרויקט התחדשות עירונית ברחוב יוספטל 6-12 בעיר קרית ים.
במסגרת הפרויקט צפויות להיהרס 136 יח"ד קיימות ב-4 בניינים ישנים שבמתחם ותחתן הקמה של כ-540 יח"ד חדשות במספר בניינים יוקרתיים בני כ- 20 קומות לצד בנייה מרקמית, שטחי מסחר, תעסוקה, מבני ציבור ופיתוח סביבתי - והכל במיקום ייחודי מסוגו בקו ראשון לים.

4 צפייה בגלריה
תוכנית יוספטל בקרית ים
תוכנית יוספטל בקרית ים
תוכנית יוספטל בקרית ים
(הדמיה: משרד עמוס ברנדייס)

הזכייה במתחם מצטרפת לשני מתחמים צמודים נוספים ברחוב יוספטל, בהם זכתה החברה בחודשים דצמבר 2022 ואפריל 2023, כך שבכוונת החברה לפנות בסה"כ 328 יח"ד קיימות ובמקומן יבנו למעלה מ-1,300 יח"ד חדשות לצד שטחי מסחר ותעסוקה. התב"ע שקודמה ע"י הועדה לתכנון ובניה של מתחמים מועדפים לדיור במסלול רשויות, עברה התנגדויות ואמורה לקבל תוקף בחודשים הקרובים. ישנן התנגדויות למספר יח"ד החדשות, ולהערכת החברה כמות היח"ד החדשות הסופית שתאושר עשויה לגדול. בימים אלה מתחילה החברה לקדם תוכנית להיתרים.
להערכת החברה שיווק הפרויקט ייחל במחצית הראשונה של שנת 2025 ובהתאם לאסטרטגיה של אאורה למכירה מראש (פרה סייל) של כ-30% מהיח"ד לשיווק, טרם התחלת הבנייה.

4 צפייה בגלריה
מנכ"ל ובעלי אאורה, יעקב אטרקצ'י
מנכ"ל ובעלי אאורה, יעקב אטרקצ'י
מנכ"ל ובעלי אאורה, יעקב אטרקצ'י
(צילום: ראובן קפוצינסקי)

יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה: "מדובר באחד המתחמים האטרקטיביים ביותר בארץ הצמוד לרצועת החוף הייחודית של קרית-ים, בקו ראשון למים. בכוונתנו ליזום פרויקט איכותי, ברמה תכנונית גבוהה, ולמשוך לעיר אוכלוסיות חזקות גם ממרכז הארץ שייהנו מהזדמנות חד פעמית לגור על הים.

קראו עוד:

"הפרויקט המשמעותי והאיכותי הזה מצטרף למספר שכונות מגורים רב של פרויקטי התחדשות עירונית שהחברה מתכוונת להוציאן לפועל בשנים 2024-2025 אשר תומכים בהמשך צמיחת החברה והיקפי הפעילות שלה".

4 צפייה בגלריה
דוד אבן צור
דוד אבן צור
"תוכנית אסטרטגית וחדשנית". דוד אבן צור
(צילום: נחום סגל)

ראש העיר, דוד אבן צור: "מתחם יוספטל הוא אחד ממתחמי הדגל להתחדשות עירונית שמקדמת העירייה באמצעות המינהלת להתחדשות עירונית.
"תוכנית אסטרטגית וחדשנית שתשנה את פני העיר וקיבלה את תמיכת כל מוסדות התכנון, בהן הותמ"ל. כל התקדמות כזו הינה צעד נוסף בדרך להגשמת חזון התחדשותה של קריית ים. אני מבקש להודות לבעלי הדירות ולנציגות הדיירים על קיומו של התהליך וכן למינהלת להתחדשות עירונית ואגף מהנדס העיר בעירייה על הובלת התהליך משלב התוכניות ועד לליווי יד ביד של התושבים"