"חיכינו לסוף אחר אבל נגמרו כל התקוות. אופיר היה הילד הכי טוב בעולם והוא נרצח באכזריות. אם חמאס לא יושמד, אין לנו זכות קיום במדינה הזו". כך הגיבה דודתו של אופיר צרפתי ז"ל, עו"ד מיטל אזרן - קן דרור, לבשורה המרה על מציאת גופתו של אופיר צרפתי (27) בעזה, לאחר שמשך 54 ימים נעה המשפחה בין ייאוש לתקווה.
4 צפייה בגלריה
אופיר צרפתי ז"ל
אופיר צרפתי ז"ל
אופיר צרפתי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
בעת מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר חגג אופיר, סטודנט להנדסת חשמל, במסיבה ברעים עם חברתו שובל גל ועם כמה חברים נוספים. הם הצליחו להימלט מהמחבלים ולהסתתר עד שהגיע רכב חילוץ וכולם ביקשו לעלות עליו. במשך שבועות לא ידעה המשפחה מה עלה בגורלו, ובחודש שעבר הודיעו להם נציגי צה"ל כי הוא נחטף לרצועה.

"אופיר ניסה להיכנס לתא המטען"


שובל גל, בת זוגו של אופיר, סיפרה למיינט קריות: "פתאום הגיעו רכבים וכולם רצו אליהם כדי להיחלץ משם החוצה. רצנו כשאנחנו כולנו פצועים ברגליים מהמנוסה. עלינו אחד על השני, ואופיר ניסה להיכנס לתא המטען, אבל אז הגיע רכב נוסף והוא עבר אליו עם עוד שתי צעירות.

4 צפייה בגלריה
אופיר צרפתי
אופיר צרפתי
אופיר צרפתי ז"ל
(צילום: פרטי)

"התקשרתי אליו והרגענו אחד את השנייה, שניפגש עוד מעט באזור יותר בטוח. הגענו לכניסה של כפר מימון, אבל חלפה שעה וחצי ואופיר לא נראה. רק אחר כך קיבלתי שיחת טלפון מאימא של אופיר שבישרה לי על מה שקרה".

קראו עוד:

4 צפייה בגלריה
אופיר ובת הזוג שובל גל
אופיר ובת הזוג שובל גל
אופיר ובת הזוג שובל גל
(צילום: באדיבות המשפחה)

מציאת גופתו של אופיר שמה קץ לתקוות שמא יחזור יחד עם יתר החטופים. ראש העיר, יעקב פרץ: "54 ימים של תקווה הסתיימו בהודעה על זיהוי בן העיר אופיר צרפתי הי״ד, שנחטף ב-7/10 מהמסיבה ברעים לרצועת עזה. תושבי קרית אתא כולם מרכינים ראשם לזכרו. הודעה על מועד הלוויה תימסר בהמשך".

4 צפייה בגלריה
הכירו בצבא. שובל ואופיר
הכירו בצבא. שובל ואופיר
הכירו בצבא. שובל ואופיר
(צילום: פרטי)

חברת הכנסת נעמה לזימי: "כאב עצום. אחרי 54 ימים, משפחתו של אופיר צרפתי, שנחטף לעזה מהמסיבה ברעים, התבשרה על כך שאינו בחיים. אופיר חגג את יום הולדתו יחד עם בת זוגו, שובל וחבריו הטובים בפסטיבל בדרום ונרצח על ידי מחבלי החמאס. הי״ד. ‏יהי זכרו ברוך".
מועדון הכדורגל מכבי חיפה, קבוצת הכדורגל שאותה אהד צרפתי, ספד לו. "אנו המומים וכואבים את מותו של אוהד הקבוצה. המועדון מרכין ראש עם היוודע דבר מותו של אוהד הקבוצה, אופיר צרפתי, שנחטף לעזה ב-7 באוקטובר".
הוריו של אופיר, חנן ורישל צרפתי, יצאו לשליחות לחו"ל לעורר את המודעות לנושא החטופים. הם אמורים לחזור היום (חמישי) אחר הצהריים לישראל, אז יקבע מועד ההלוויה.
פורסם לראשונה: 11:51, 30.11.23