מאות בני משפחה וחברים מודאגים מחפשים את יקיריהם, שחגגו במסיבה הטבע 'נובה' בזמן שמחבלים פשטו על המקום. בזמן שחלק מהחוגגים כבר חזרו לביתם, משפחות רבות עדיין מנסות להבין מה עלה בגורלם של ילדיהם, ובלי שאף גורם רשמי דיבר איתם. אופיר צרפתי (27) מקרית אתא, שהיה במסיבה עם בת זוגו שובל גל, נעדר אף הוא.
3 צפייה בגלריה
הכירו בצבא. שובל ואופיר
הכירו בצבא. שובל ואופיר
הכירו בצבא. שובל ואופיר
(צילום: פרטי)
שובל מספרת: "יצאנו למסיבה ליהנות לשמוח, לא האמנו שנקלע לכזה מצב. השעה הייתה שש וחצי בבוקר ואני הלכתי להחליף נעליים ברכב, אופיר בא איתי, ואז הסתכלתי לשמים וקלטתי יירוטים בשמים, אני ואופיר חשבנו לרוץ למאבטחים לומר להם כי המוזיקה המשיכה וחשבתי שאולי לא שמים לב, אבל בדיוק באותו הרגע המוזיקה הפסיקה וברמקול הודיעו על טילים וביקשו להשתטח על הרצפה.
"מיד אחר כך יצרנו קשר עם חברים שירוצו לרכבים ונעזוב את המקום. עלינו על הרכבים והמאבטחים כיוונו לנסוע ימינה, אבל אז ראינו נהר של אנשים רצים תוך קולות של יריות שנשמעות ברקע. הכל היה חסום והמאבטחים צעקו לכולם לברוח, יצאנו מהרכב, התפצלנו לשניים וברחנו עד שמצאנו בול גדול של עץ והסתתרנו מאחור. היינו שלושה, ובקבוצה השנייה של החברים היו עוד בנים שהתקדמו בעזרת מפות של גוגל לכיוון היישוב פטיש.

3 צפייה בגלריה
אופיר צרפתי
אופיר צרפתי
אופיר צרפתי
(צילום: פרטי)

"אנחנו חשבנו להמתין שהכל יסתיים ולרוץ לרכבים ולברוח, אבל זה נמשך ונמשך כי היו יריות. בכל הזמן הזה אופיר מעודד אותנו, שומר עלינו, אומר לנו מתי להתכופף ומה לעשות. אני חושבת שרק בגללו נשארנו בחיים. אופיר לקח איתנו עוד אנשים בדרך ועודד את כולם, נתן ידיים לבנות שהיה להן קשה וגם כמו כל החיים שלו דאג לכולם לפניו".

מחבלים יורים

גל, אופיר, צעירים וצעירות נוספים שהיו איתם התקדמו לכיוון היישוב פטיש, תוך שמיעה של קולות ירי בלתי פוסקים: "פתאום הגיעו רכבים וכולם רצו אליהם כדי להיחלץ משם החוצה. רצנו כשאנחנו כולנו פצועים ברגליים מהמנוסה. עלינו אחד על השני, ואופיר ניסה להיכנס לתא המטען, אבל אז הגיע רכב נוסף והוא עבר אליו עם עוד שתי צעירות. אני התקשרתי אליו והרגענו אחד את השנייה, שניפגש עוד מעט באזור יותר בטוח. הגענו לכניסה של כפר מימון, אבל חלפה שעה וחצי ואופיר לא נראה. רק אחר כך קיבלתי שיחת טלפון מאמא של אופיר שבישרה לי על מה שקרה".

3 צפייה בגלריה
הכירו בצבא. שובל ואופיר
הכירו בצבא. שובל ואופיר
הכירו בצבא. שובל ואופיר
(צילום: פרטי)

קראו עוד:

מאוחר יותר הגיעו הפרטים המלאים: "מסתבר שהרכב שעליו עלה אופיר ועוד שתי בנות פנה לכיוון השני והם נתקלו במחבלים שירו עליהם, אחת הבנות התקשרה לאמא שלה ודיווחה שירו עליהם והם פצועים, אופיר סיפר שהוא נורה ביד וצרח לאמא של הבחורה שהייתה לידו את המספר של אמא שלו, וביקש ממנה לדווח לאמא שלו מה קרה. אני מחכה לו בכניסה לכפר מימון ואז אמא של אופיר עדכנה אותי".

"נשארים אופטימיים"

שובל, גל ובני משפחתו של אופיר צרפתי לא נחים לרגע: "אנחנו בקשר רציף מול כל בתי החולים, ושאר הגורמים ולצערי אין שום חדש. לא מצאו את אופיר וגם לא אף אחד מאנשי הרכב שהיו איתו. אנחנו אכוליי דאגה, מייחלים לכל פיסת מידע, אבל מקווים לשמוע בשורות טובות, נשארים אופטימיים".
שובל גל ואופיר צרפתי הכירו בזמן שהיו בצבא כשעבדו יחד, לני כארבע שנים. על ההתנהלות של אופיר צרפתי בזמן המנוסה סיפרה: "אופיר ניהל את הסיטואציה הכי טוב שיש, הוא עזר לאנשים, עודד. זה הבן אדם! אנשים תמיד לחשובים לו ואני לא חושבת שהיינו יוצאים מזה בחיים בלעדיו".
פורסם לראשונה: 08:12, 10.10.23