מספר ההרוגים במתקפת הטרור בדרום רק עולה משעה לשעה, והמידע על החטופים והנעדרים עדיין לא ברור. בעקבות כך, שעות קשות חולפות על משפחת צפתי בקרית אתא, מאז שבת בבוקר כאשר הבן חי (26) התקשר בשעה 06:30 בבוקר לאמו חדווה צפתי והודיע לה על ירי טילים שהחל במסיבה, ומאז המצב הלך והידרדר.
1 צפייה בגלריה
חי צרפתי
חי צרפתי
חי צרפתי
(צילום באדיבות המשפחה)
אחותו עדן צפתי (22) סיפרה ל'מיינט קריות': "אחי חי, ילד מושלם, יצא עם עוד חבר למסיבה שהוא כל כך התרגש וחיכה לה. היינו אמרוים לנסוע ביחד, בסוף החלטתי לא לנסוע. הוא העלה סטורי שלו ביציאה מהבניין שלנו כשהוא לבוש חגיגי ומתרגש לפני היציאה למסיבה. לא תיארנו לעצמנו מה עומד לקרות, לא תארנו לעצמנו שהתמונה הזו תתפרסם כי אחי יהיה נעדר בנסיבות האלו", סיפרה בעצב ודאגה על השתלשלות האירועים.
"בשעה שש וחצי בבוקר חי התקשר לאמא שלי ואמר לה 'אמא יורים עלינו טילים, אנחנו בורחים למיגונית רגלית'", המשיכה האחות לספר. "הם למעשה נטשו את המכוניות ורצו למיגונית הקרובה.
"הוא התכתב קצת עם אמא שלי, שלח לה מיקום וביקש ממנה לבקש מבעלה לשלוח ניידת: 'תגידי לו שינסה לעשות משהו, לפחות לצאת מפה בשיירה. יש כאן בלאגן גמור. אומרים שיש חדירה של מחבלים'. יש פה עולם, חיים שלי את. סליחה כפרה עלייך, חיים שלי אל תכעסי'.
בהמשך כתב לאמו: 'זה לא מפסיק!!!' ושלח לאמו סרטון כשהוא בתוך המיגונית כשהוא נשמע ברקע אומר 'סרט סרט סרט' לאחר מכן בשיחה הוא אמר לאמא שלי: 'אמא יורים עלינו אני מדמם' וצעק 'שמע ישראל'. לפני זה הוא היה בשיחה עם חברה שלו, שלא הייתה במסיבה ואמר לה לא להתקשר כדי שלא יהיה צלצול ולא ישמעו אותו".

קראו גם:

הקשר עם צפתי נותק, המשפחה התכנסה והחלה לבקש את עזרת הציבור במציאתו ובחיפוש אחר פרטים נוספים אודותיו ברשתות החברתיות, ומצאה סרטון של חי כשהוא בורח במסיבה בהשמע ירי הטילים: "בשעה עשר בלילה אתמול אחרי שעות של אי וודאות, תוך כדי שכל ההודעות הקשות על מה שקרה בדרום ממשיכות להגיע אלינו, אנחנו מקבלים שיחה לפלאפון של אמא שלי ממספר לא מזוהה.
"ענינו ושמענו את חי לוחש תשוש 'אמא', אנחנו צרחנו בהתרגשות, אבל הוא לא יכל לדבר כנראה, שאלנו אותו איפה הוא, שישלח מיקום, אבל הוא לא ענה והשיחה נותקה. אחרי עשר דקות הוא התקשר שוב, אז לא צעקנו וניסנו להקשיב לו, הוא אמר רק 'שששש....' שמענו רעש של רוחות הבנו שהוא חושש שישמעו אותו, ושהוא נשמע תשוש, וככל הנראה הוא שטח פתוח בחוץ.
"ניסינו לקבל מידע, אבל הוא חשש לדבר או לא יכול לדבר, הלכנו למשטרה עם הטלפון וביקשנו שיעשו איכון ויחפשו אחריו, הבאנו גם בגדים שלו כדי שיוכלו להסתייע בכלבים כדי לאתר אותו. אחרי תחנונים הם אמרו לנו שהוא לא בעזה, ואנחנו מתחננים שיחפשו אותו. יש כאן אדם חי שזועק לעזרה, הוא ככל הנראה במקום שיש לו סיבה לחשוש בשטח לא הרחק מאזור המסיבה. אנחנו מתמוטטים, אכולים מדאגה, הלב שלנו נשבר רק מהמחשבה שחי, האור שלנו, זרוק באיזה שהיא פינה, זועק לעזרה ואנחנו לא מצליחים לסייע לו".
אתמול (ראשון) הבעל של האם, לוחם מג"ב, הגיע למקום וביקש לחפש אחר חי: "לא נתנו לו לעבור, ומצד שני גם לא מחפשים אותו, אנחנו זועקים לעזרה".
פורסם לראשונה: 12:33, 09.10.23