שלומי זיו, תושב המושב אלקוש שכל משפחתו מתגוררת בנהריה, הוא אחד מ-4 חטופים שחולצו היום (שבת) מרצועת עזה במבצע נועז של צה"ל, השב"כ והימ"מ. בשיחה הראשונה עם אשתו, ביקש בדמעות לראות את ינאי ואביב אליהו, שהיו איתו במסיבת הנובה. בעוד שינאי ניצל, אחיו של ינאי, אביב, נרצח בידי המחבלים.
4 צפייה בגלריה
שלומי זיו בבית החולים
שלומי זיו בבית החולים
שלומי זיו בבית החולים
(צילום: דובר צה"ל)
בעקבות השיחרור פרסמה עיריית נהריה, שליוותה את משפחתו של זיו מאז חטיפתו, הודעה בה נאמר: "שבת של שמחה גדולה! כוחות צה״ל, שב״כ וימ״מ חילצו היום מהשבי בעזה 4 חטופים ובהם גם את שלומי זיו שלנו, שמשפחתו גרה בנהריה. אנחנו שולחים חיבוק ענק להורים מורדי ורוזיטה, לאחיות רויטל ועדי ולכל בני המשפחה. שלומי ברוך הבא, כמה טוב שבאת הביתה. תושבי נהריה וישראל כולה התגעגעו אליך!"

4 צפייה בגלריה
שלומי ואשתו מירן
שלומי ואשתו מירן
שלומי ואשתו מירן
(צילום: פרטי)

שלומי זיו (41), נשוי ללא ילדים שמתגורר במושב אלקוש בגליל המערבי, הוא הגדול בין שלושת בני המשפחה, שמתגוררת בנהריה. אימו עובדת במרכז הרפואי לגליל, אביו אינו עובד ויש לו שתי אחיות, רויטל שהתחנה לא מזמן ועדי. שלומי הועסק בצוות האבטחה של המסיבה ברעים אך לא נשא נשק.
הוא נסע למסיבה יחד עם קרוב משפחה של אשתו מירן, אביב אליהו ז"ל שנהרג במהלך התקיפה הרצחנית של אנשי החמאס על מתחם המסיבה. יחד עמו היה גם עולה מאנגליה, ג'ייק מרלו שאותו אימץ בחודשים האחרונים מאז שעלה לבדו לארץ וגם הוא נהרג ברעם.
בשיחה למיינט קריות לפני מספר חודשים אמרה אחותו של שלומי, עדי: "בחודשים וחצי מאז ההתקפה, לא השתנה הרבה. שלומי ככל הנראה חטוף, ככל הנראה בחיים אבל לא יודעים בדיוק מה מצבו. לא קיבלנו כל מידע חדש לגביו. הימים הופכים ליותר ויותר קשים, הסבלנות אוזלת אבל התקווה לא. אני מאמינה, רוצה להאמין שעושים הכל כדי להחזיר אותו. אני רוצה להאמין כי הלחימה היא לא על חשבון חיי אחי הגדול.

4 צפייה בגלריה
שלומי זיו
שלומי זיו
עבד כסדרן במסיבה. שלומי זיו
(צילום: פרטי)
"אני מחזקת את קבינט המלחמה, כמשפחה החלטנו שיש לעודד את הקבינט, בלי קשר לסיטואציה. חייבים לתת גב לדחוף קדימה. ראינו מה פילוג והאנטי עשו לנו בחודשים שקדמו ל-7 לאוקטובר. אני מאמינה כי כולם רוצים להחזיר את החטופים בחיים הביתה. אני גם רוצה לומר שנגמרה הסלקציה, אין יותר נשים וילדים קודם. אנחנו כבר לא שם. הסבלנות פוקעת, המעברים בין יאושר לתקווה מהירים, אבל התקווה קיימת".

קראו עוד:

אשתו של שלומי, מירן, שהאמינה כל הזן ששלומי ישוב הביתה, פרסמה מספר פוסטים בדף הפייסבוק שלה וביקשה שייעשה כל מאמץ להחזיר את בעלה: "מאמי שלי! אני בטוחה שאתה שורד וחזק ושתחזור אליי, לכולנו, להורים, לאחיות, לאחייניות שלך, למשפחה שלי, להורים לאחים, לגיסות ולאחיינים שלי, ולכל מי שמייחל ומתפלל לחזרה שלך.

4 צפייה בגלריה
נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו
נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו
נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו
(צילומים: באדיבות המשפחות)

"אתה זה שתכניס לנו קצת אור בימים החשוכים שאנו נמצאים בהם מאז אותה שבת שחורה, 7.10. אוהבת אותך וכל כך מתגעגעת מאמי, מתפללת שתהא זו השבת האחרונה בלעדיך!".
בפוסט אחר כתבה: "סיוט מתמשך שלא נראה שהולך להיגמר בקרוב. ישראל 2023. אזרחים ביניהם תינוקות, ילדים, מבוגרים גברים ונשים תקועים בשבי והעולם שותק. אכזבה, כעס תסכול ובושה שזאת המנהיגות שלנו. בימים אלה מבינה את כל אלו שבחרו לעזוב ולרדת מהארץ. הם הבינו הרבה לפנינו שאין פה על מי באמת לסמוך".
בבית החולים שיבא עדכנו כי ארבעת החטופים ששוחררו משבי חמאס נמצאים במצב יציב, וכן כי הם "במצב רוח טוב, ומתרגשים מאוד". משפחתו של שלומי נמצאת לידו בהרכב מלא.
פורסם לראשונה: 17:15, 08.06.24