אישה בשנות החמישים לחייה מקרית ביאליק צעדה מביתה למקום עבודתה, נתקלה והוטחה בעוצמה על הארץ בעקבות בור תקשורת של הוט, ותפוצה ב- 350,000 שקלים.
1 צפייה בגלריה
במסגרת ניהול התיק בביהמ״ש נקבעה נכותה של ר׳ בשיעור של 19% לצמיתות
במסגרת ניהול התיק בביהמ״ש נקבעה נכותה של ר׳ בשיעור של 19% לצמיתות
במסגרת ניהול התיק בביהמ״ש נקבעה נכותה של ר׳ בשיעור של 19% לצמיתות
(צילום: פרטי)
מכתב התביעה שהוגש על ידי עורכת הדין לידור פוגל-אורן ממשרד 'לביא, אפרת ושות׳' לבית משפט השלום בחיפה עולה כי ר׳ נפגעה קשות בעקבות בור תקשורת פתוח של חברת ״הוט״, אותו לא היה ניתן לראות מכיוון והיה מכוסה בשלולית מי גשם.
ר׳ נפצעה קשה בכל חלקי גופה ובייחוד ברגליה, ונזקקה למספר ניתוחים ופרוצדורות רפואיות במשך קופה ממושכת. עד כה ר׳ סובלת ממגבלה תפקודית קשה בשתי ברכיה ומתקשה לבצע פעולות יומיומיות.
מעבר לתביעת המוסד לביטוח לאומי עקב תאונת עבודה, הוגשו תביעות נוספות נגד עיריית קרית ביאליק ונגד חברת התקשורת הוט, אשר הציבה את המפגע שבבעלותה בשטח התאונה. אי לכך, שני הגופים נשאו באחריות משותפת לתאונה וישלמו כל אחת כ-100 אלף שקל.
עורכת הדין פוגל-אורן: "תאונה שאירעה תוך כדי עבודה או בדרך לעבודה וממנה תוכר כתאונת עבודה עפ״י החוק. במקרים אלו, זכאי הנפגע לפיצוי מהגורם אשר בגינו ארעה התאונה ובנוסף הוא זכאי לפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי".
קראו גם >>>
במסגרת ניהול התיק בביהמ״ש נקבעה נכותה של ר׳ בשיעור של 19% לצמיתות, וכאמור לאחר הליך מו״מ ממושך ודיונים בין כותלי ביהמ״ש פוצתה ב-340,000 שקלים.
עו"ד פוגל-אורן הוסיפה: "ישנה חשיבות רבה שנפגע שניזוק כתוצאה ממפגע בטיחותי יצלם מיד עם קרות התאונה את המפגע האמור. במידה והגורם האחראי למפגע מתקן את המפגע לאחר התאונה, כפי שקרה במקרה זה, חשוב לא פחות לצלם את זירת התאונה לאחר התיקון שכן, תיקון מפגע שכזה מהווה הודאת בעל הדין ברשלנותו".
ודבר נוסף: "לא פעם הנפגע או הנפגעת מגיעים נסערים וכאובים לרופא המטפל ובתמימותם לא מצינים כי נפלו כתוצאה ממהמורה במדרכה או כל מפגע אחר וזה עשוי להוות מכשול במהלך ניהול התביעה".