תושב קרית ים הגיש תביעה נגד שופרסל בבית משפט השלום בקריות, לאחר שבמספר מקרים לא קיבלו בקבוקים ופחיות למיחזור בהתאם לחוק הפיקדון, מאחר שהם מעוכים. בפסק הדין שניתן השבוע נקבע כי על החברה לשלם לו פיצוי בסך 2,200 שקל.
1 צפייה בגלריה
דורש פיצוי על הסירוב לקבל פיקדון
דורש פיצוי על הסירוב לקבל פיקדון
דורש פיצוי על הסירוב לקבל פיקדון
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
בתביעה טען הלקוח כי במספר הזדמנויות הגיע לסניפי שופרסל בקרית חיים וביקש להחזיר פחיות ריקות. באחד הסניפים, שבו מוצבת מכונה אוטומטית לאיסוף הבקבוקים, טען כי אינה מקבלת מכלים מעוכים ואין כל חלופה בדמות כוח אדם שעושה זאת. עוד טען, כי הוא מועך את הבקבוקים כדי לחסוך מקום, ואין בחוק סעיף האוסר זאת, ולמרות זאת מסרבים לקבל אותם ממנו.
קראו עוד >>
מנגד טענה החברה כי הלקוח הביא בקבוקים מעוכים שלא ניתן לראות אם מגיע בגינם דמי פיקדון, והמכונה האוטומטית לא מקבלת אותם. כמו כן טענה כי יש פחיות מייבוא מקביל, שלא ניתן לקבל עבורן פיקדון.
בפסק הדין שניתן השבוע על ידי הרשם הבכיר יניב לוזון, קבע כי יש חובה על הנתבעת לקבל בקבוקים, גם אם הם מעוכים. לדבריו, ניתן לראות את הסימון של הפקדון גם כאשר המכל מעוך, וכי המכונות מועכות את הבקבוקים בעצמן.
"מטרת החוק היא עידוד מיחזור על ידי עידוד איסוף פחיות, גם מעוכות. הרמת פחית, גם מעוכה, תורמת לניקיון. חלק מאותן פחיות נאסף מהכבישים או ממקומות בילוי, ונמעכות על ידי מכוניות או בליינים, וקיים צורך לנקות את השטחים הפתוחים גם מפחיות אלו", כתב.
בתוך כך קבע כי על החברה לשלם לתובע פיצוי בסך 2,200 שקל וכן הוצאות משפט בסך 750 שקל. "הנתבעת, באופן שיטתי, מסרבת לקבל פחיות מעוכות שאינן עוברות מכונה. הטלת פיצוי לדוגמה במקרה דנן עשוי להביא לכך כי הנתבעת תשנה את מדיניות קבלת הפחיות, ותקצה כוח אדם לצורך קבלה ידנית של הפחיות", כתב.