נמלי האש מטרידות את הבאים לפארקים בקרית ביאליק. מספר תלונות בנוגע לתופעה העונתית הגיעו ל"ידיעות המפרץ" בימים האחרונים: "אנחנו מתגוררים בסמוך לפארק הבנים", סיפרה תושבת העיר, "ובשבועות האחרונים פשוט לא ניתן ליהנות בפארק. יש נמלי אש בכל מקום, על הדשא, על המתקנים ועל הספסלים. הנמלים האדומות האלו עוקצות, וזה כאב חזק ושורף ששום דבר לא מעביר אותו כל כך מהר".
2 צפייה בגלריה
נמלת האש הקטנה
נמלת האש הקטנה
נמלת האש הקטנה
(צילום המחשה: shutterstock)
פוסט שעלה לרשת החברתית הבהיר עד כמה התופעה רחבה, תושבים נוספים דיווחו על הופעתן של נמלות האש גם בבריכת אפק, והאזור הסמוך: "יש חשש גדול שהנמלים האלו יתרבו ויגיעו גם לשטחי המגורים. לא פעם נעקצנו, והבילוי של אחר הצהריים, שלי או של הילדים, פשוט נהרס. מדי קיץ הן מופיעות, אבל השנה נראה שהן התרבו".
התושבים פנו לעירייה בבקשה לטפל במפגע על ידי הדברה: "הבטיחו לנו בעירייה שידבירו ביותר תשומת לב, אבל זה לא עוזר", אמרה תושבת.
קראו עוד >>
שמוליק בן חמו, מדביר בקריות: "בעבר, ההדברה של נמלת האש הייתה בעייתית יותר, היו משתמשים בגרגרים מיוחדים. היום זה לא מספיק וצריך להוסיף גם חומר הדברה שנקרא 'רעם' על מנת להדביר באופן מיטבי. נמלי האש נמצאות בעיקר ליד מקורות מים זמינים".
2 צפייה בגלריה
פארק הבנים בקרית ביאליק
פארק הבנים בקרית ביאליק
פארק הבנים בקרית ביאליק
(צילום: פרטי)
לפי המשרד להגנת הסביבה, מדובר בנמלה המוגדרת כאחד מ-100 המינים הפולשים המסוכנים לסביבה. היא אינה מעבירה מחלות, אך מהווה מפגע תברואתי ועקיצותיה כואבות מאוד ויוצרות מעין כוויה.
מהעירייה נמסר: "פעולות הדברה מבוצעות באופן שוטף בכל הגנים הציבוריים בעיר. בבריכת אפק נעשו שלוש פעולות הדברה מתחילת העונה. העירייה עובדת עם חומרים ידידותיים לסביבה, וייתכן שהם פחות יעילים. מתחילת השבוע החל פיילוט עם חומר הדברה חדש שהומלץ כיעיל לנמלים".