בימים אלה, כשהפארקים הציבוריים והטיילת בעיר עמוסים במבקרים בשעות אחר הצהריים, מתרבות התלונות על עשרות צעירים הרוכבים על אופניים חשמליים במהירות ובפזיזות, ללא קסדות, ומסכנים את העוברים והשבים.
2 צפייה בגלריה
בני הנוער רוכבים על אופניים חשמליים ללא קסדה
בני הנוער רוכבים על אופניים חשמליים ללא קסדה
בני הנוער רוכבים על אופניים חשמליים ללא קסדה
(צילום: אור ירוק))
יצוין, כי ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה שלשום (ב') את בקשת משרד התחבורה להגדיל קנסות על נסיעה לא תקנית ברכב דו גלגלי. בין היתר, הוחלט על הגדלת הקנס על נסיעה ללא קסדה באופניים, אופנוע וכל כלי דו-גלגלי אחר מ-250 ל-1,000 שקל. כמו כן, הוחלט על מתן קנס של 1,000 שקל לרוכבים ברכב דו-גלגלי חשמלי מתחת לגיל 16 ועל קנס של 1,000 שקל על שימוש בכלי לא תקני.
אלי אגדה, תושב ביאליק, סיפר: "מרגע שמזג האוויר איפשר יציאה לפארקים שלנו, אנחנו עדים לרוכבים צעירים מאוד על אופניים חשמליים, שלא מבחינים בין רכיבה על מסלול אופניים, לרכיבה בתוך פארקים ליד הורים וילדים, או אנשים שיצאו להליכה בטיילת, והם בנסיעה מהירה ומסוכנת עלולים בכל רגע לפגוע במישהו.
"רק השבוע ביקרתי בפארק סביון בעיר, וראיתי את הסכנה, מקרים של כמעט תאונה, שקורים שם כל כך הרבה פעמים, ואנו פונים לרשויות בדרישה לעצור את זה, זה עלול להיגמר רע".
2 צפייה בגלריה
"לא צריך לחכות לאסון". אופניים חשמליים
"לא צריך לחכות לאסון". אופניים חשמליים
"לא צריך לחכות לאסון". אופניים חשמליים
(צילום המחשה: יריב כץ)
החשש מפגיעה על ידי רוכבי אופניים חשמליים עלתה ברשתות החברתיות. תושבת נוספת סיפרה: "זה נהיה מפחיד לקחת את הילדים לפארק, כשבכל רגע עובר נער צעיר על אופניים חשמליים. הבת שלי נפגעה כשילד נכנס בה. רק במזל הוא היה לקראת עצירה ולכן לא הייתה פגיעה עוצמתית וחמורה יותר.
קראו עוד >>
"פנינו לעירייה בבקשה לגדר את הפארקים ולבצע אכיפה, כי יש צעירים שמתפרעים ויש גם לא מעט נערים צעירים מאוד ורוכבים. זו אחריות של העירייה לטפל ולא לחכות שיהיה כאן אסון".
מעיריית קרית ביאליק נמסר: "השיטור העירוני מבצע אכיפה תמידית של רכיבה על אופניים חשמליים. זהו אחד היעדים החשובים של השיטור העירוני. רק בחודש האחרון ניתנו 15 דוחות על נסיעה על מדרכות, נסיעה ללא היתר רכיבה, הרכבות ועוד".