תושבת קרית ביאליק (29), בחודש התשיעי להריונה, הרגישה צירים הולכים וגוברים בלילה שבין ראשון לשני, אך לא תיארה לעצמה שבדרך לבית החולים היא תכרע ללדת על שולי המדרכה ממש מחוץ לבניין המגורים שלה.
2 צפייה בגלריה
השיטור העירוני סייע בלידה בקרית ביאליק
השיטור העירוני סייע בלידה בקרית ביאליק
האם והתינוקת הובהלו לבית החולים בני ציון
(צילום: באדיבות העירייה)
"זו הלידה השנייה שלי, ולמרות שהיו צירים הרגשתי שאני עוד יכולה למשוך בבית, כל עוד המים לא בקעו", סיפרה היולדת הטרייה. "לפנות בוקר הצירים התחזקו, קראנו להורים של בעלי כדי שיגיעו לשמור על הבן הבכור שלנו, ובאנו לצאת לבית החולים. אלא שהלידה התחילה, והרגשתי את הראש של התינוקת ממש בחוץ. צעקתי, כולם שמעו אותי ובאו לעזור, כשהייתי שרועה על המדרכה הגיעו זוג שוטרים וסייעו לי".
2 צפייה בגלריה
הפקח דוד צ'ורני (משמאל) והשוטר מור זבולוני
הפקח דוד צ'ורני (משמאל) והשוטר מור זבולוני
"חוויה מרגשת". השוטר מור זיתוני (מימין) והפקח דוד צ'ורני
(צילום: דוברות המשטרה, פרטי)
באותו הרחוב היו בתפקיד הפקח דוד צ'ורני והשוטר מור זיתוני. צ'ורני: "הגענו למקום במסגרת התפקיד שלנו, לאבטח את השכונה שיש בה הרבה אתרי בנייה, ואז שמענו אישה שצועקת לעזרה. כשראינו את בעלה לידה, חשבנו שמדובר באירוע אלימות, אבל כשהתקרבנו הבנו שמדובר באישה בהיריון שכורעת ללדת. רצנו להביא כפפות מהניידת וביקשנו מהשכנים להביא מגבות לצורך הלידה, במקביל התקשרנו למד"א שתדרכו אותנו מה לעשות עד שיגיעו, פתאום התינוקת הייתה בחוץ".
קראו עוד >>
רגע מלחיץ מאוד היה כאשר התינוקת יצאה מן הבטן ישר על המדרכה. האם: "היה מזל גדול שאני התכופפתי והנפילה לא הייתה קשה מדי. בעלי אייל מיד הרים אותה וכיסה אותה. יש לנו מזל גדול היא נמצאת בהשגחה ואנו מקווים שהכל יהיה בסדר".
האם והתינוקת שעוד הייתה מחוברת אליה בחבל הטבור, הובהלו באמבולנס אל בית החולים בני ציון להמשך טיפול. "השכנים והשוטרים כולם התגייסו לסייע לנו, וזו הייתה עזרה גדולה. ברגעים הראשונים אף אחד לא מובך או מתבייש, כולם רוצים לסייע – אני מודה לשוטרים ולשכנים שסייעו לנו מכל הלב".
צ'ורני: "אני אבא לשלושה ילדים, וזו הלידה הרביעית שנכחתי בה, ללא ספק הייתה מלחיצה מאוד, אבל גם מילאה אותנו בסיפוק. אנחנו באופוריה מהאירוע המרגש".
זיתוני: "זו הייתה חוויה מאוד שונה ממה שאנחנו עושים בדרך כלל. יצרתי קשר עם האבא ושמחנו לשמוע שהכל בסדר".
פורסם לראשונה: 13:23, 08.06.22