תושבי קרית ביאליק מתלוננים כי בחודשים האחרונים יש עלייה ניכרת במספר חתולי הרחוב בעיר: "בכל מקום ברחובות העיר יש גורי חתולים קטנים ומסכנים, כתוצאה מחוסר עיקור של חתולי הרחוב. זה הפך למטרד גם עבור התושבים, איפה העירייה?".
1 צפייה בגלריה
חתולים בקריות
חתולים בקריות
"קצב ההתרבות לא מבוקר". חתולי רחוב בקריות
(צילום: י"א)
תושבת העיר סיפרה: "בתקופה האחרונה אנחנו רואים יותר ויותר חתולי רחוב בביאליק. בלילות יש יללות של החתולים הזכרים שרבים על הנקבות המיוחמות, וזה מטרד משמעותי עבור מי שמנסה לישון. לאחרונה התרבו הדיווחים על גורי חתולים שנדרסים או נתקעים במנוע של מכוניות".
את האצבע המאשימה מפנים התושבים כלפי המחלקה הווטרינרית בעיר: "מדברים כל הזמן על טיפוח העיר, אבל שוכחים את עניין חתולי הרחוב. לא ייתכן שלוכד אחד יוכל להשתלט על כל העיר ולעקר מספיק חתולים כדי שלא נראה את הסבל ברחובות. העירייה צריכה להבין את המצוקה הגדולה של התושבים ושל החתולים ולתגבר את הטיפול בנושא בעיר".
קראו עוד >>
כידוע, מדי כמה חודשים מבצעות הרשויות המקומיות מבצע עיקור וסירוס חתולים, אותם הם מסמנים על ידי סימן באוזן שמאל.
תושב העיר הסביר: "אנחנו מגיעים כפעילים לפינות האכלה של החתולים, וממש נחרדים כל פעם לראות עוד ועוד גורי חתולים, כשהם עם עיניים סגורות עדיין, פצועים ומתים. העירייה צריכה להתעורר ולתגבר את כוח האדם".
"קצב ההתרבות של החתולים בביאליק לא מבוקר, וכולם סובלים החתולים והתושבים. אם לא יעשה שינוי ממש בממדי אוכלוסיית חתולי הרחוב בקרית ביאליק ונקיטת בפעולות סירוס ועיקור בהיקפים גדולים, תימשך התרבותם של חתולי הרחוב ועמם גם מטרדים בריאותיים", טען תושב אחר.
מעיריית ביאליק נמסר: "העירייה מבצעת באופן מתמיד עיקור וסירוס חתולי רחוב. היינו ראשונים בצפון כשהתחלנו בתהליך, לפני 15 שנה. ריבוי חתולים נובע מריבוי מאכילי חתולים. גם בתחום הזה דאגה העירייה להסדרת מקומות האכלה והצבת עמדות מיוחדות".