בני זוג מקרית ביאליק הגישו לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות תביעה בסך 9,914 שקל נגד בית המלון היוקרתי "מילוס" בים המלח, מרשת מלונות צל בע"מ בגין כשלים לטענתם בעת האירוח שלהם במקום.
2 צפייה בגלריה
בריכה מלון
בריכה מלון
בריכה מלון
(צילום: canva)
מהתביעה עולה, כי בני הזוג הזמינו נופש במלון, שמשווק כמלון יוקרה, ליומיים באמצע חודש יוני ושילמו עבור האירוח 2,719 שקל עבור שני לילות וארוחת בוקר. בטרם ההגעה למלון נרשמו בני הזוג לשדרוג האירוח והזמינו חדר עם בריכה צמודה.
הבקשה לשדרוג התקבלה וכאשר הגיעו למלון ואכן החדר שודרג וגם הזמינו שתי ארוחות ערב. בסך הכל שילמו התובעים סכום של 4,914 שקל. לטענתם, כשהגיעו לחדר בלילה, המזגן הפסיק לעבוד: "התובעים הרגישו מיובשים עם קושי לנשום, אירוע מטלטל מאוד בחום הכבד של ים המלח (יותר מ-41 מעלות). התובעים התלוננו ונאמר כי המזגנים בטיפול".
למחרת היום (שישי), בשעה 15.00 המזגן שוב הפסיק לעבוד, והתובעים לא יכולים היו לנוח את מנוחת הצהריים, "דבר אשר שיבש ופגם בחוויית החופשה באופן מהותי".

2 צפייה בגלריה
רצועת החוף בים המלח
רצועת החוף בים המלח
רצועת החוף בים המלח
(צילום: canva)

התובעים פנו שוב לקבלה שם נאמר כי התקלה בטיפול אבל המצב נמשך מספר שעות כשהם היו בחום כבד ובלי מזגן וגם לא הוצע להם חדר אחר. רק בשעה 21.30 בלילה, לאחר שהבינו כי לא ניתן לתקן את התקלה, הוחלט בידי אנשי המלון להעביר את התובעים למלון סמוך, "הוד" אשר שייך לאותה רשת. ואכן בשעת ערב מאוחרת נאלצו התובעים לארוז את החפצים שלהם ולעבור למלון אחר, שם קיבלו חדר פשוט בקומת ביניים, כאשר מהחלון ראו גג עליו מונחים מזגנים, ולא דומה לחדר שהזמינו ושילמו עבורו.

קראו עוד:

לטענתם המלון ידע על התקלה במזגנים, שהייתה בחדרים נוספים באותו מתחם בו הם היו, כאשר חלק מהנופשים האחרים הועברו למתחמים אחרים במלון. עוד טענו כי ארוחת הערב הייתה דלה וברמת איכות ירוד ורחוקה שנות אור מהצגת בית המלון באתר האינטרנט כמלון בוטיק עם אוכל ברמה גבוהה. גם הבריכה בחדר המשודרג לא הייתה לפי ההבטחה: "הבריכה הייתה מוזנחת, מלאה בעובש וירוקת ,לא תאמה את התמונות שהוצגו באתר המלון ובנוסף חמה ולא היה ניתן להצטנן בה. כמו כן, החדר החלופי כלל לא כלל בריכה".
בסיום נכתב: "התובעים חוו עוגמת נפש, טרטור והפסד כספי בשל כשל בתמורה עליה שילמו ממיטב כספם כאשר הנם מסתמכים כי הגיעו לבית מלון בוטיק ברמה גבוהה".
לטענת התובעים, הנתבעת הפרה את חובותיה החוזיות והצרכניות כלפיהם במהלך השהות במלון וכל בקשות הפיצוי ששלחו למלון לאחר השהות שם לא נענו. "התובעים לא שיערו ולא צפו כי בית מלון אשר מתהדר ביוקרה ושירות, לא יימצא פתרון למזגן תקול, בריכה חמה ומלוכלכת, ארוחת ערב ברמה נמוכה ודלה וכן ללא אפשרות לחלופה ברמה זהה עליה שילמו התובעים".
טרם הוגש כתב הגנה.