יום שני האחרון נפתח במתיחות ביטחונית גדולה בקריות, לאחר שיום קודם לכן נפלו טילים בקרית ביאליק ושלושה בני אדם נפצעו. בשעות הבוקר החלו אזעקות בעקבות שיגור ירי טילים מלבנון והדי פיצוצים נשמעו באזור. בעל אולם כינורות הודיע להורי הכלה שהאירוע מבוטל בגלל הנחיות פיקוד העורף, אך לסיון ביטון (20) מקרית שמואל ולתומר שמיר (22) מעפולה לא היה ספק כי החתונה שלהם תתקיים למרות הכל.
5 צפייה בגלריה
סיון ביטון ותומר שמיר נישאו בחצר בקרית שמואל
סיון ביטון ותומר שמיר נישאו בחצר בקרית שמואל
סיון ותומר נישאו בחצר הבית בקרית שמואל
(צילום: פרטי)
אמה של הכלה, אביבית ביטון, סיפרה למיינט קריות: "החתונה הייתה צריכה להתקיים באולם כינורות בצומת קרית אתא. הכל נקבע מבעוד מועד, הוזמנו אורחים רבים, לא תיארנו לעצמנו שכל מה שתכננו ישתנה. המתיחות הביטחונית התחילה כבר במוצאי שבת, ואנחנו שוחחנו עם בעל האולם שהיה בקשר עם פיקוד העורף, וכל הזמן קיבלנו מסר ברור כי האירוע יתקיים.
"גם באותו היום יצרנו קשר עם בעל המקום והוא אמר לנו שהטבחים עובדים ותהיה חתונה. היו לנו משגיחי כשרות מטעמנו שכל הזמן דיווחו לנו על ההתקדמות בהכנות באולם, מה מכינים ומה עושים, ואנחנו שמחנו".

5 צפייה בגלריה
צילומי חתונה בסופר השכונתי
צילומי חתונה בסופר השכונתי
צילומי חתונה בסופר השכונתי
(צילום: פרטי)

באותן שעות ההכנות לחתונה היו בעיצומן גם בבית הכלה בקרית שמואל וגם בבית החתן בעפולה: "סיוון קמה בשמחה ובריקודים, בלי דאגות", סיפרה אם הכלה. "לנו ולה היה ברור שהיום יוקם בית בישראל, תהיה חופה גם עם עשרה אנשים. החדשות לא העיבו עליה כלל. אמרנו לה היום תומר מקדש אותך, זה בטוח. איפה זה יקרה, אנחנו עוד לא יודעים".
בשעות הצהריים הגיעה הצלמת אל בית הכלה לצורך צילומי נוף. ביטון: "סיון תכננה להצטלם בכל מיני מקומות יפים בטבע באזורינו, אבל המצב לא איפשר. היא נאלצה להצטלם במקומות לא שגרתיים, כמו גן שעשועים סמוך ואפילו סופר, ואז לפתע הייתה אזעקה. מיהרנו יחד עם שמונת המלוות והאחיות של סיון אל ממ"ד בבית של חברה שגרה סמוך. כשפסקו האזעקות, סיוון והמלוות המשיכו בצילומים".

"אפילו השומר ברח"


אלא שבסביבות השעה 18:00, כשעה לפני תחילת החתונה, הייתה אזעקה נוספת בקריות, ובעל האולם התקשר אל אם הכלה והודיע לה שהאירוע מבוטל. "הוא אמר 'היה פיצוץ גדול, האולם רעד, אני רעדתי, הטבחים ועוזריהם פשוט ברחו, המלצרים ברחו, ואפילו השומר ברח. אין לי אנשים ואין חתונה'.
"אמרתי לו אנחנו נגיע ונקיים חופה אפילו עם עשרה אנשים, והוא אמר 'אי אפשר, אין אנשים בכלל'. רצינו שישלח את האוכל לכאן שנוכל לקיים את החתונה אצלנו, אבל בשיטת בישול של האוכל לא היה מוכן כלום, כי הכל עבר רק חצי בישול".

5 צפייה בגלריה
סיון ביטון ותומר שמיר נישאו בחצר בקרית שמואל
סיון ביטון ותומר שמיר נישאו בחצר בקרית שמואל
הקהילה בקרית שמואל נרתמה לעזור לבני הזוג שחתונתם התבטלה
(צילום: פרטי)

מספר דקות לאחר מכן נכנסה הכלה סיוון לביתה, אביה יצחק הודיע לה כי החתונה לא תתקיים באולם: "סיוון אמרה 'הכל מאת ה', נעשה את החתונה בבית'. הצענו לה לקיים את החופה היום ואת האירוע לדחות לתאריך אחר, אבל היא פרצה בבכי ופשוט לא הסכימה. מבחינתה אין טעם לקיים אירוע לאחר חופה. באותו הרגע החלטנו שהחתונה תתקיים בביתנו".

5 צפייה בגלריה
שבירת הכוס
שבירת הכוס
שבירת הכוס
(צילום: פרטי)

אבל איך מארגנים חתונה בדירת גן קטנה? בלי אוכל, שולחנות, כיסאות וחופה? הקהילה בקרית שמואל נרתמה לעזור לבני הזוג שחתונתם התבטלה. ביטון: "בתוך דקות הגיעו 50 אנשים מהקהילה שלנו ושאלו 'מה לעשות', דקות ספורות קודם הודענו לאורחנו מרחוק שהאירוע מבוטל. מראש אמרנו לאנשים שאנחנו מבינים את מי שחושש להגיע, וכשהמצב התחמם לא רצינו לסכן אנשים כלל".

קראו עוד:

השכנה ממול פתחה את ביתה והציעה לאחד את הנשים בבית הכלה, ואת הגברים בביתה. חופה הוקמה בגינת בית הכלה, קרוב משפחה שבבעלותו קייטרינג החל מיד בהכנת הארוחה, שכנים וחברים הגיעו עם כסאות, שולחנות ומאווררים מביתם ומבית הכנסת הסמוך נשים הגיעו לסייע בעריכת השולחן וסידור המקום, ואישה נוספת הגיעה עם מזוודה והודיעה כי מארגנת 'כיסא כלה'.

250 איש בגינה


ביטון: "ההתגייסות של האנשים הייתה מדהימה, בתוך פחות משעה הכל עמד במקומו. אנשים טובים, שחלקם אנחנו כלל לא מכירים, ארגנו את החתונה, הביאו דברים, קשטו, ערכו, ואפילו הגיע קלידן וזמר שאנשים גייסו.

5 צפייה בגלריה
"החתונה הכי מיוחדת שיכולתי לדמיין". סיון, הכלה הטרייה
"החתונה הכי מיוחדת שיכולתי לדמיין". סיון, הכלה הטרייה
"החתונה הכי מיוחדת שיכולתי לדמיין". סיון, הכלה הטרייה
(צילום: פרטי)

עוד אמרה אם הכלה: "החלטנו לא לבטל חתונה כי אנחנו מאמינים שמה שמשמח את הקב"ה זה שעוד בית יהודי נבנה בישראל, כל המסביב זה משמח את האדם ובסוף היה שמח לכולם.
"החופה הייתה בחצר ביתנו, הנשים התארחו אצלנו והגברים בבית ליד, כשגדר מפרידה בינינו. כל השכנים פתחו את בתיהם, אבל לשמחתינו לא היו אזעקות כל זמן החתונה. בשעה שמונה ערכנו חופה, היו יותר מ-250 אנשים, הכביש נחסם. כל מי שהגיע בא רק כדי לשמח חתן וכלה, לא בשביל אוכל, או רק לכבד אותנו, זו הייתה המטרה נטו, וזה היה הכי מיוחד, הכי מרגש, הכי קדוש שיכולנו לבקש".

קראו עוד:

הכלה הטרייה סיפרה: "אני חושבת שהייתה לי את החתונה הכי מיוחדת שיכולתי לדמיין, חתונה קדושה. באו לשמח אותנו אנשים שרצו לשמח חתן וכלה, שרצו לרקוד איתנו ולעשות לנו טוב - וזה הכי חשוב. בנוסף יהיה לנו סיפור מדהים לספר לילדים שלנו, סיפור עם זיכרון מתוק מתוק".
פורסם לראשונה: 06:53, 27.09.24