תושב קרית ביאליק, זאב ברקוביץ' (78), אביו של כדורגלן העבר אייל ברקוביץ', הגיש לבית משפט השלום בקריות תביעה על סך 100 אלף שקל נגד רשת ארומה, בגין לשון הרע. זאת, מאחר שבסניף הרשת בקיריון סירבו לשרת אותו והלבינו את פניו ברבים בטענה שהוא וחבריו הוותיקים תופסים שולחנות בבית הקפה במשך שעות.
3 צפייה בגלריה
זאב ואייל ברקוביץ'
זאב ואייל ברקוביץ'
אייל (מימין) ואביו, זאב ברקוביץ'
(צילום: ראובן שוורץ)
מהתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אברהם סופר, עולה כי ברקוביץ' נוהג לשבת באופן קבוע בבית הקפה של הרשת, עם קבוצת חברים ותיקים. בתאריך 20 באוקטובר 2023 הגיע ברקוביץ יחד עם בת זוגו לבית הקפה והתיישבו סביב שולחן ריק. הם שמרו מקום גם עבור החברים שאמורים היו להגיע בהמשך שבאותה שעה היו בחניון. מיד לאחר מכן הוא ניגש לקופה וביקש לרכוש קפה ומאפה.
"או אז, ניגש אליו נתבע 3 (בעל הסניף) בחרון אף ובזעם והטיח בו כי הוא אינו רצוי במקום וכי הוא מסרב למכור לו ממוצרי החנות כל האמור, התרחש לעיניהם המשתאות של לקוחות בית הקפה שעמדו בתור לרכישת מוצרים.

3 צפייה בגלריה
סניף ארומה בקריון (למצולמים אין קשר לידיעה)
סניף ארומה בקריון (למצולמים אין קשר לידיעה)
סניף ארומה בקריון (למצולמים אין קשר לידיעה)
(צילום: אדי גל)

"התובע שהינו אדם מוכר ומוערך, נדהם מהתנהלותו של נתבע ושב לשולחן מבויש וחפוי ראש, כאשר בשלב זה כבר הגיעו לשולחן חבריו והתיישבו סביבו, נכתב בתביעה.
"התובע החל לספר לחבריו על התנהלותו המקוממת של נתבע 3 ובטרם סיים את דבריו, הגיע למקום נתבע 3 ואמר לו בקול מתריס ומאיים ולעיני כל לקוחות בית הקפה, כי הוא לא ייתן לתובע לשבת סביב השולחן וכי הוא לא ימכור לו דבר וחצי דבר ממוצרי בית הקפה. זאת ועוד, איים נתבע 3 על התובע כי במידה ויגיע לבית הקפה שוב, הוא יזמין לו אבטחה".
לטענת ברקוביץ', כל הסיטואציה גרמה לו בושה ועלבון ופגיעה בשמו הטוב, כאשר הוא אדם מוכר ומוערך בבית הקפה ובמקום מגוריו.

3 צפייה בגלריה
זאב ברקוביץ'
זאב ברקוביץ'
פגיעה ועלבון. זאב ברקוביץ'
(צילום: שרון צור)

בכך לא תמה, לפי התביעה, הסגה בבית הקפה: "נתבע 3 ניגש למר אלי מעוז שהינו מבני החבורה של התובע, ובאותה עת עמד בתור לקופה לרכישת קפה וצעק לעברו לעיני הנוכחים במקום: 'אם אתה הולך לשבת ליד זאב ברקוביץ' - אל תזמין קפה, כי לא תקבל'.

קראו עוד:

יצוין, כי התובע נכח מספר פעמים בעבר במקרים בהם נתבע 3 לבדו או באמצעות עובדיו, פנו לאזרחים ותיקים ודרשו מהם להתפנות מהמקום, מאחר שלדבריו הם יושבים פרק זמן ממושך.
לאור התנהלותו המשפילה, המבזה והמפלה של נתבע 3, נגרמה לתובע עוגמת נפש, בושה, פגיעה בשמו הטוב ובעיקר הפליה במתן שירותים. כתוצאה ממעשיו והתנהגותו של נתבע 3 נאלץ התובע לבקש מיונה סופר לרכוש לו קפה, שכן נתבע 3, סירב בכל תוקף למכור לו ממוצרי בית הקפה".
טרם הוגש כתב הגנה.
מרשת ארומה נמסר: "לכשתתקבל התביעה, נתייחס אליה".