בסוף השבוע שעבר גילו מתפללי בית הכנסת המרכזי בקרית מוצקין, בשדרות משה גושן, כי ברחבת המקום הוצב שלט חדש האוסר על כניסת רכבים לרחבת בית הכנסת. ברחבה זו נהגו לחנות מתפללי בית הכנסת, תושבים ומבקרים נוספים הזקוקים לחנייה.
2 צפייה בגלריה
התמרור החדש שהוצב בכניסה לבית הכנסת בשדרות משה גושן
התמרור החדש שהוצב בכניסה לבית הכנסת בשדרות משה גושן
התמרור החדש שהוצב בכניסה לבית הכנסת בשדרות משה גושן
(צילום: פרטי)
אחד ממתפללי בית הכנסת סיפר: "החנייה של בית הכנסת מסייעת לא רק למתפללים, אלא מקלה משמעותית בפתרון מצוקת החנייה באזור. לא ברור לנו מדוע החליטה העירייה לאסור את הכניסה לרחבת בית הכנסת שלא בסמכותה".
התמרור שהוצב בכניסה לרחבה הוא תמרור 401 המורה על כביש סגור בשני הכיוונים בפני כל רכב. כבר בבוקר יום שישי האחרון פקחים שהגיעו למקום וחילקו דוחות למתפללים, בהם הרב דוד מאיר דרוקמן, רב העיר מוצקין. בעקבות כך פרסם הרב הודעה למתפללים: "אני מתכונן בע"ה ובל"נ להחנות רכבי מדי יום ביומו ברחבת המגרש הפרטי של בית הכנסת המרכזי בעיר. באשר לדוחות שאני אמור לספוג מהעירייה. בקשר לזה נפגש בע"ה בבית המשפט. תמול שלשום - זו הייתה שבירת שערי המקווה, כיום זה בית הכנסת. יש גבול לכל תעלול, ו"שארית ישראל לא יעשו עוולה".
2 צפייה בגלריה
הרב דוד דרוקמן
הרב דוד דרוקמן
הרב דוד דרוקמן
(צילום: גיל נחושתן)
מתפלל נוסף סיפר: "כשהפקח הבחין שנתן דוח לרב העיר הוא החל להתנצל בגלל מעמדו, אבל רב העיר לקח את הדוח והבטיח להיפגש על כך בבית המשפט. הרי ברור שראש העיר עושה זאת בגלל העומד בראש הית הכנסת הנמצא מולו בסכסוך. בגלל הרצון לפגוע בו הוא פוגע בכל המתפללים והתושבים".
מעיריית קרית מוצקין נמסר: "יובהר כי מעולם המתחם לא שימש כחנייה. כל הרחבה לרבות שטח בית הכנסת ובית הכנסת עצמו הינם ציבוריים ועל כן יש סמכות לרשות לקבוע הסדרי חנייה או איסורי חנייה. החנייה מסכנת את באי בית הכנסת, והרשות החליטה לאסור את החנייה ברחבה, שתפקידה לשמש כמקום התקהלות לבאי בתי הכנסת".