מבקרים שהגיעו אל שערי החי פארק במהלך השבת האחרונה נתקלו בפעילי זכויות למען בעלי חיים ותושבי הקריות שהפגינו נגד הנהלת גן החיות, ודרשו לסגור את גן החיות. המפגינים הניפו שלטים וקראו: "לא חינוכי לא מוסרי, גני חיות זה אכזרי", "שעשוע לילדות, עונש מוות לחיות", "כל החיים סגורים בכלוב, גן חיות מקום עצוב", ילד שאוהב חיות, לא הולך לגן חיות ו"כלא מאסר עולם לאריה ולשפן" וכו.
2 צפייה בגלריה
הפגנה בחי פארק
הפגנה בחי פארק
המחאה בכניסה לחי פארק
(צילום: באדיבות ארגון "חופש לבעלי החיים")
נתנאל שלר, מארגון 'חופש לבעלי חיים', שיזם את ההפגנה: "בתעשיית גני החיות ברחבי העולם מושמדים בכל שנה כ-100,000 בעלי חיים. לא רק שבני האדם משתלטים על שטחי מחייה של בעלי החיים יותר ויותר, גם בעלי החיים משמשים כשעשוע לצורכי בידור ופנאי לאחר שהם נחטפים מהטבע בברוטליות ולאחר מכן מוחזקים כל חייהם בתוך סורג ובריח. אנו קוראים לעיריית קרית מוצקין לדאוג לבעלי החיים ולסגור את גן החיות באופן מיידי".
קראו עוד >>
אחד מתושבי מוצקין שהשתתפו בהפגנה, אלי בן חמו, סיפר: "כתושב העיר שגאה לגור כאן עם משפחתי אני מתבייש בגן החיות שיש לנו בעיר. למה בעלי חיים צריכים להתנתק מלהקתם או משפחתם כדי לספק בידור ופנאי לבני האדם? אני קורא לווטרינר המחוזי להתערב ולתת מענה רפואי מיטיב לבעלי החיים, ולעיריית קרית מוצקין לסגור את גן החיות באופן מיידי לאחר שכלל בעלי החיים יקבלו מקום הולם ובטוח".
2 צפייה בגלריה
הפגנה בחי פארק
הפגנה בחי פארק
המחאה בכניסה לחי פארק
(צילום: באדיבות ארגון "חופש לבעלי החיים")
לטענת הפעילים, הם יזמו את ההפגנה לאחר שגן החיות עלה לכותרות בשל תלונות שונות על טיפול לקוי בבעלי החיים. רק לאחרונה, בחופשת הפסח, הגיעו דיווחים על הטיגיריסית שנראתה ברזון קיצוני והתקשתה ללכת. בעקבות התלונות שהגיעו לעמותת 'תנו לחיות לחיות' הגיע וטרינר מטעם משרד החקלאות שלקח את הטיגיריסית לבדיקה רפואית במהלכה הורדמה. בחי פארק הסבירו כי הטיגיריסית הייתה קשישה שטופלה כראוי.
אולם זה לא היה מקרה בודד, תלונות הגיעו גם על מצבו של האריה 'שמשון', שמת שבועיים קודם לכן, בשל גילו המופלג. אותו אריה שהרג את הלביאה לאחר שרגלה נתקעה בדלתות התצוגה, לעיני המבקרים. כזכור, בפסח שעבר הגישה עמותת 'תנו לחיות לחיות' צו מניעה נגד החי פארק, לאחר תלונות שהגיעו על התעללות בסוסי הפוני ובגמלים בפינת הרכיבה. בית המשפט דחה את הצו בשל עניינים טכניים, אולם הנהלת המקום סגרה את מתחם הרכיבה.
מהנהלת החי פארק לא נמסרה תגובה.
פורסם לראשונה: 15:54, 16.05.22