בכל סוף השבוע שעבר פרסמו מבקרים בחי פארק בקרית מוצקין פוסטים זועמים ועצובים על מצב בעלי החיים בגן החיות, כאשר הדגש היה על הטיגריסית ששכבה ללא תנועה, רזה באופן בולט לעין בכלוב שלה.
3 צפייה בגלריה
הטיגרסית בחי פארק
הטיגרסית בחי פארק
רזון מחפיר. הטיגרסית בחי פארק
(צילום: ליזי אבו, מתוך הפייסבוק)
ליזי אבו כתבה: "משהו עצוב מאוד מתרחש בחי-פארק בקרית מוצקין. אתמול נסעתי עם הילדים לבקר בחיפה והזדעזעתי לראות את מצבם הפיזי של החיות שם. אלו בכל אופן שעדיין שרדו כי האריה והלביאה כבר אינם. לדעתי שרדו פחות משנה, המקום שהקצו להם קטנטן ללא צל ועם גיגית של מים.
"יותר מ-70 אחוז מהקופים שהיו שם אינם, לפני קצת יותר משנה היו עשרות. לפניכם תמונה של הטיגריס גוסס ברזון מחפיר. הילדים שלי בכו שם את נשמתם למראהו. יום הכיף המשפחתי הפך לזעזוע רגשי, המראות הקשים לא נותנים לי מנוח. עלינו להקים קול זעקה. אסור לנו להתעלם ממה שקורה שם". הפוסט שעורר זעזוע גרר אחריו פוסטים של מבקרים נוספים כואבים.
3 צפייה בגלריה
בעלי חיים בחי פארק
בעלי חיים בחי פארק
האריה הורג את הלביאה
(צילום: באדיבות 'תנו לחיות לחיות')
קראו עוד >>
בעקבות מצבה של הטיגריסית ויעל מבוגר שנראה גם הוא במצב רע, הגיעו תלונות לעמותת 'תנו לחיות לחיות' ולעמותת נח למען בעלי החיים שפנתה לחי פארק לבקשת תגובה בנוגע למצבה של הטיגריסית שרה. בחי פארק מיהרו להסביר: "שרה שלנו בת 19.5 ונראית כפי גילה. הרזון נובע מהמטבוליזם הירוד שהוא תוצאת הגיל. גני חיות אחרים נוהגים להמית פריטים גריאטריים כמו שרה מתוך החשש שבעצם בפני קהל, אך החי פארק אינו נוקט בגישה כזו.
"החי פארק מוצא ערך חינוכי וקבלת השונה, החלש, זה המבוגר ודאגה לרווחתם ובריאותם גם של בעלי החיים המבוגרים ככל שניתן שרה מנוטרת על ידי הצוות הווטרינרי וצוות גן החיות, מפרט בדיקות דם ומעקב אחר התזונה שלה. ככל שהטבע לא יעשה את שלו ובעת כלשהי מדדים רפואיים ומקצועיים יעלו כי היא סובלת, תתקבל ההחלטה הנכונה עבורה. חג שמח ומחכים לפגוש אתכם בחי-פארק".
אתמול (ראשון) הגיע אל החי פארק נציג מטעם משרד החקלאות, הווטרינר המחוזי ד"ר יובל הדני, שביצע בדיקות ודגימות לאבחון מצבה של הטיגריסית שנלקחה לטיפול, ולאחר מכן הורדמה.
3 צפייה בגלריה
בעלי חיים בחי פארק
בעלי חיים בחי פארק
בעלי חיים בחי פארק
(צילום: באדיבות 'תנו לחיות לחיות')
ממשרד החקלאות נמסר: "משרד החקלאות מפקח באופן מתמיד אחר גני חיות בישראל ועורך ביקורות במקום. עם קבלת הפניה הגיעו נציגי השירותים הווטרינרים ומפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות לחי פארק שבקרית מוצקין לבדוק את מצבה הבריאותי שלה טיגריסית ולקחת דגימות. בעקבות הממצאים ומצבה הבריאותי, הוחלט כי לא נותר אלא להביא למותה. כעת, בודקים את הגורם למחלה. מטבע הדברים, לא נוכל להרחיב אודות הנושא אלא בסיום החקירה".
עו"ד תמר מאיו מהמחלקה המשפטית של עמותת 'תנו לחיות לחיות' פנתה ביום חמישי האחרון לעו"ד של רשת המתנ"סים בקרית מוצקין עו"ד קמיני: "אני פונה אלייך בעקבות תיעוד מטריד שקיבלנו, של הטיגריסית בחי פארק. כפי שניתן לראות בצילום המצורף, הטיגריסית רזה מאוד עד שניתן לראות את העצמות שלה בולטות מהגוף, ונראית במצב רפואי ירוד ביותר. אודה לבדיקתך הדחופה אל מול גן החיות מה המצב הרפואי של הטיגריסית והאם היא מקבלת טיפול".
כזכור, רק לפני שבועיים דיווחנו כי שמשון האריה, שגם מצבו הבריאותי עורר סערה בעבר, מת בתאו, ככל הנראה מזקנה. לפני כשנתיים וחצי עלה לכותרות שמו של האריה, בעקבות מקרה חמור שאירע כאשר רגלה של הלביאה 'דלילה', שהובאה עמו מהחי כייף בראשון לציון, נתקלה בדלתות התצוגה וכתוצאה מהבהלה של הלביאה, האריה שמשון תקף אותה והרג אותה.
פורסם לראשונה: 12:24, 18.04.22