לפני ימים אחדים מצאו עובדים בחי פארק קרית מוצקין את "שמשון", האריה המבוגר בגן החיות, ללא רוח חיים. זאת, לאחר שבחודשים האחרונים חלה הידרדרות במצבו הבריאותי בשל גילו המתקדם.
3 צפייה בגלריה
חי פארק
חי פארק
שמשון בכלוב, 2019
(צילום: נחום סגל)
בחי פארק הסבירו: "שמשון האריה מת בימים האחרונים בשיבה טובה, בגיל 21. הנהלת החי כיף בראשון לציון נאותה לפני שלוש שנים להביא את האריה שיסיים את חייו בכבוד בחי פארק. כך שלצד העצב אנו מכירים תודה לכל צוות החי פארק שסייע לו לסיים את חייו בשיבה טובה ולהאריך ימים".
כזכור, לפני מספר חודשים הגיעו תלונות לעמותת "תנו לחיות לחיות" ממבקרים שונים בחי פארק על מצבו של האריה שמשון, שנראה עצוב, חלש ומתנדנד, שוכב ללא תנועה ומוזנח.
קראו עוד >>
יגאל פדידה, מנהל גן החיות, הסביר: "כשהבאנו אותו לפני כשלוש שנים, לא חשבנו שיש לו יותר משנה לחיות, אבל נתנו לו מקום של חצי דונם לעומת 24 מ"ר של כלוב שהוא חי בו. כאן הוא חי בתנאים טובים והוא בסדר בהתאם לגילו. הוא מבוגר, בן 21, זה טבעי שככה יראה וככה ילך". לאור תגובות המבקרים, בחי פארק מיהרו לתלות בכניסה לכלוב שלט הסבר בנוגע למצבו.
3 צפייה בגלריה
יגאל פדידה, מנהל החי פארק
יגאל פדידה, מנהל החי פארק
יגאל פדידה, מנהל גן החיות
(צילום: נחום סגל)
לפני כשנתיים וחצי עלה לכותרות שמו של האריה, בעקבות מקרה חמור שאירע כאשר רגלה של הלביאה 'דלילה', שהובאה עמו מהחי כייף בראשון לציון, נתקלה בדלתות התצוגה וכתוצאה מהבהלה של הלביאה, האריה שמשון תקף אותה והרג אותה, ומאז הוא נמצא לבד. בחי פארק הבהירו 'הוא אינו בודד, בטבע זכרים חיים לבד'.
3 צפייה בגלריה
בעלי חיים בחי פארק
בעלי חיים בחי פארק
האריה הורג את הלביאה
(צילום: באדיבות 'תנו לחיות לחיות')
כעת, כלוב האריות, שבדרך כלל מושך אליו תשומת לב רבה בקרב המבקרים, נותר ריק. "בימים אלו אנו נמצאים בתהליך מול הרשויות לקליטת אריות מאירופה מצ׳כיה ופועלים בכל המישורים על מנת לקלוט אותם", נמסר מהחי פארק.
פורסם לראשונה: 12:54, 06.04.22