יום לפני הבחירות הותר לפרסום: בספטמבר הטילו סניגוריו של חיים צורי פצצה בבית משפט וטענו שלאורך חקירותיו של ראש העיר המושעה, בכיר בפרקליטות המדינה הכיר והיה בקשר קרוב עם ציקי אבישר, יריבו הפוליטי של צורי, שמתמודד נגדו על ראשות העיר בבחירות שיתקיימו מחר (שלישי).
2 צפייה בגלריה
חיים צורי
חיים צורי
חיים צורי
(צילום: גיל נחושתן)

בבקשה הדחופה הוצגו מסמכים, בהם הקלטות של שיחות טלפון המחזקות לכאורה את טענותיו של חיים צורי. פרקליטי של צורי, בראשם עו"ד תמי אולמן, דרשו מבית המשפט להורות למשטרה לפתוח בחקירת הנושא.
צורי מואשם בכמה עבירות, בהן לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה, והוא הושעה מתפקיד ראש עיר למשך שנה, עד לחודש אפריל.

קראו עוד:

למרות זאת צורי יתמודד מחר על תפקיד ראש העיר קרית מוצקין, וגם אם ייבחר הוא לא יוכל לכהן לפחות עד לאפריל.
בהחלטת השופט הדרמטית הוא קבע: "המרחק בין טענות - למסמכים כרחוק מזרח ממערב". במילים אחרות עולה מדברי השופט שישנו חשש כי הוגשו לבית המשפט מסמך מזויף.
בדיון הבקשה בספטמבר ביקשו פרקליטי צורי לסגור את הדלתיים על הדיונים ונענו בחיוב. איסור הפרסום הוסר השבוע לבקשת מספר כלי תקשורת, שטענו כי יש בפרסום הפרשה כולה ובהחלטת השופט האחרונה, עניין ציבורי במיוחד לפני הבחירות.

2 צפייה בגלריה
חיים צורי עם עורכי דינו בבית המשפט
חיים צורי עם עורכי דינו בבית המשפט
צורי עם עורכי דינו בבית המשפט
(צילום: נחום סגל)

טענות סניגוריו של צורי, שהובאו בפני השופט גיל קרזבום, הם כי בכיר בפרקליטות המדינה ד"ר חיים ויסמונקי, ראש מחלק סייבר בפרקליטות, היה בקשר עם אבישר, ואותו בכיר ערך את השימוע לצורי, שבעקבותיו כאמור הוחלט להגיש את כתבי האישום.
השופט קרזבום, שסגר את הדלתיים, העביר את הנושא לבירור בפני השופט ניצן סילמן שקבע כי לטענות של צורי אין כל בסיס והבקשה להעביר את הנושא לחקירת משטרה נדחתה.
פורסם לראשונה: 16:59, 26.02.24