חודש וחצי לאחר שעיריית קרית אתא התחייבה לקדם פתרון לבעיית הדרך שנוצרה ברחוב בני ברית בעיר, עקב סגירת קטע מהכביש לטובת מתפללי בית כנסת סמוך, הבעיה במקום רק הולכת ומחריפה. תושבים ברחוב ציינו השבוע כי יותר יותר אירועים של בית הכנסת מתקיימים במרחב הציבורי, בקטע הכביש הסגור, והתושבים מתקשים להגיע לחנייה שלהם.
2 צפייה בגלריה
"כל הפניות למוקד העירייה לא נענו". הפקקים, השבוע
"כל הפניות למוקד העירייה לא נענו". הפקקים, השבוע
"כל הפניות למוקד העירייה לא נענו". הפקקים, השבוע
(צילום: פרטי)

כזכור התושבים נלחמו במשך תקופה ארוכה שתהיה כניסה ויציאה נפרדת לחניית המתחם בו הם מתגוררים, ברחוב בני ברית בקרית אתא והדבר אכן נעשה. ואז, התעוררו התושבים בוקר אחד וראו המצב חזר לקדמותו, לאחר שהעירייה חסמה את הדרך החדשה עם עמודים, וסגרה למעשה שטח ציבורי לטובת באי בית כנסת קרוב.
במכתב ששלח נציג אחד משלושת הבניינים מסביב לכיכר, ברחוב בני ברית 6 בקרית אתא נכתב: "אנו דיירים בבניין ככר בני ברית 6 גרים כאן משנת 2018 סובלים קשות מכניסה ויציאה לחניון הבניין, כאשר רכבים הבאים לבית כנסת "ברכת אליהו" חוסמים את הכניסה והיציאה לבניין. כמו כן יש בסמוך אלינו שני בניינים מס 4 בשלבי סיום הבנייה ובניין מס 2 מאוכלס מזה שנתיים שגם אצלם קיימת אותה בעיה".

2 צפייה בגלריה
חגיגות בר המצווה
חגיגות בר המצווה
חגיגת בר מצווה במתחם
(צילום: פרטי)

הבעיה נוצרה סביב כיכר, שאמורה הייתה לסייע בפתרון לחצי התנועה באזור המאוכלס, אבל למעשה חלק מהכביש בכיכר נחסם בעמודים וכך נוצרה מן מובלעת שמשמשת את באי בית הכנסת לאירועים. הדיירים נאלצים להשתמש באותה דרך לכניסה ויציאה מהחנייה ובמקום נוצרים לחצי תנועה כבדים.
עם פרסום הידיעה, בתחילת חודש ינואר השנה, טענה העירייה כי הבעיה מוכרת ועובדים על מנת למצוא פתרון הולם, אך מאז לא נעשה דבר.

קראו עוד:

אחד הדיירים: "כפי שציינתי במכתב הקודם, מאז שהכביש הפנימי נסגר על ידי עמודים נשלפים, לטובת בית הכנסת, חיינו הפכו לסיוט. ביום חמישי האחרון ב־8 בפברואר בשעות הבוקר, ברחבת בית הכנסת ערכו בר מצווה עם שולחנות ושמשיות ומוזיקה. הכביש היה מלא ברכבים שחסמו את הכניסה והיציאה לבניינים ללא כל התחשבות בדיירים. כל הפניות למוקד העירייה לא נענו ולא שלחו פקחים בטענה שלא להפריע לאירוע".
מעיריית קרית אתא נמסר: "תוכנית בניין העיר מייצרת הסדרה של הכניסות והיציאות, תוך שמירה של השטח הציבורי. אנו ערים לבעייתיות בשטח ובוחנים מספר דרכי פתרון חלופיים".