אל מערכת מיינט קריות הגיעו השבוע פניות מתושבי הקריות והסביבה: מדי יום, החל משעות הבוקר המוקדמות ועד הערב, מכוניות חונות במקומות המיועדים להעלאת והורדת נוסעים שמגיעים לתחנת מרכזית המפרץ כדי לנסוע בתחבורה הציבורית - אוטובוסים, מטרונית או ברכבת ישראל. בשל כך העלאה והורדה של נוסעים מתבצעת באמצע הכביש ומסכנת את כלל הנהגים והולכי הרגל.
2 צפייה בגלריה
כל החניות תפוסות במרכזית המפרץ
כל החניות תפוסות במרכזית המפרץ
כל החניות תפוסות במרכזית המפרץ
(צילום: פרטי)
יוסף, אחד הנוסעים סיפר: "מדובר באזור צפוף ועמוס. כל מי שמגיע למקום כדי לנסוע בתחבורה הציבורית על ידי אדם שמסיע אותו ברכב צריך מקום שבו יוכל לעצור בבטחה מבלי לעכב את שאר הרכבים שנמצאים מאחור. יש במקום כ- 10 מקומות חנייה, וכולם תפוסים מהבוקר עד הערב ברכבים שאין בהם נהג, כלומר הם חונים", סיפר יוסף.
"הנושא לא היה ברור לי ופניתי לאחראים במרכזית המפרץ, שלא סיפקו תשובות. רק לאחר שהגעתי בוקר אחד מוקדם יותר, ראיתי את המאבטחים של התחנה מחנים את הרכבים ויוצאים לעבודתם. הבחנתי בשישה מאבטחים יחד יוצאים מרכבים שונים, כשהם לובשים מדים של מרכזית המפרץ".

2 צפייה בגלריה
החניות המיועדות להורדה של נוסעים תפוסות
החניות המיועדות להורדה של נוסעים תפוסות
החניות המיועדות להורדה של נוסעים תפוסות
(צילום: פרטי)

מירי, תושבת הקריות, מזהירה: "הבת שלי חיילת ואנו גרים בקרית חיים, אני מסיעה אותה לתחנה המרכזית ומשם היא לוקחת תחבורה ציבורית לבסיס, ואין שום מקום להוריד אותה בבטחה. לא ברור לי למה רכבים חונים, בלי נהג, במקום שבפירוש כתוב שאסור.
"העלאה והורדה של נוסעים מתבצעת באמצע הכביש. התופעה מסכנת את העוברים והשבים ואת כלל ציבור הנהגים, ויוצרת פקקים. הסיבה לתופעה היא אי אכיפת החוק במתחם החנייה".

קראו עוד:

מבדיקה שערכנו במיינט קריות, הגענו למקום בשעה חמש וחצי בבוקר, וראינו את המאבטחים מגיעים למשמרת המוקדמת, ומחנים את רכביהם במקומות העצירה להעלאת והורדת נוסעים.
בפנייה לאחת המאבטחות שנצפתה מחנה את רכבה במקום זה, היא הסבירה: "אנחנו חונים שם כפי שהמנהלים שלנו בתחנה המרכזית אמרו לנו לעשות זאת".
מבירור עם עיריית חיפה, נמסר: "במקום מתבצעת אכיפה והיא תתוגבר בהתאם לנדרש. במידת הצורך ניתן לפנות למוקד 106 ולדווח על כל פגיעה בטיחותית בתנועה והנושא יטופל מיידית״.