באירוע חירום יוצא דופן, שנערך בקריית ביאליק, הצטרפו משרד הכלכלה ופיקוד העורף בתרגיל ייחודי שמטרתו להבטיח את רציפות התפקוד של רשתות המזון בעת חירום. בראש המשתתפים עמד מפקד פיקוד הצפון בפיקוד העורף אל"מ דניאל נגרי, לצד ראש העיר קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, שאירח את האירוע החשוב.
2 צפייה בגלריה
עגלת קניות
עגלת קניות
עגלת קניות
(צילום: shutterstock)
אל"מ דניאל נהרי, מפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף, הציג במהלך האירוע את התרחיש הצפוני והוביל דיון מקיף בנושא מדיניות ההתגוננות בהקשר לחנויות המזון. הדיון התמקד באתגרים הייחודיים של האזור הצפוני ובדרכים לשיפור ההיערכות של רשתות המזון למצבי חירום שונים.
דוקורסקי הדגיש את החשיבות העצומה של שמירה על תפקוד תקין של הסופרמרקטים וחנויות המזון גם בעת משבר. "רציפות האספקה היא קריטית עבור תושבי העיר", אמר דוקורסקי, "ואנו עושים הכל כדי להבטיח שכל תושב יוכל להשיג את המוצרים הנחוצים לו".

2 צפייה בגלריה
יום היערכות לרשתות המזון התקיים בקרית ביאליק
יום היערכות לרשתות המזון התקיים בקרית ביאליק
יום היערכות לרשתות המזון התקיים בקרית ביאליק
(צילום: באדיבות העירייה)

מפקד פיקוד הצפון בפיקוד העורף, אל"מ דניאל נגרי, הציג את התוכניות של פיקוד העורף לסיוע לרשתות המזון בהיערכות לחירום לצד משרד הכלכלה. "פיקוד העורף יבצע סריקה יומית מקיפה של החנויות ויעדכן את הציבור באופן שוטף אודות מיקומן ושעות הפתיחה," אמר נגרי. "מטרתנו היא להעניק לציבור שקיפות מלאה ולהקל על ההתמודדות עם מצבי חירום".

קראו עוד:

את האירוע ארגן אלי תמיר, ממונה מל"ח מחוז חיפה והצפון במשרד הכלכלה, שהדגיש את החשיבות של שיתוף פעולה בין הגופים השונים. "התרגיל הזה הוא דוגמה מצוינת לשיתוף פעולה בין המגזר הציבורי והפרטי", אמר תמיר. "רק יחד נוכל להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל".
לסיכום, התרגיל הוא צעד משמעותי בהיערכות המדינה למצבי חירום. שיתוף הפעולה בין משרד הכלכלה, פיקוד העורף והרשות המקומית , יחד עם ההתמקדות בתרחיש הצפוני, מעניק לציבור ביטחון כי גם בעת משבר, המזון ימשיך לזרום.