במתנ"סים רבים ברחבי הארץ דיווחו על קושי במציאת כוח אדם עבור קייטנות 'החופש של החגים' בחג החנוכה, גם בקריות ילדים רבים נשארו ללא מענה. הורים לילדים בחינוך המיוחד בקרית ים, בגנים צאלון ומרגנית דיווחו, כי למרות הביקוש בהרשמה לקייטנות, לא תיפתח קייטנה. "דווקא הילדים האלה נשארו מאחור"?, אמרו השבוע.
1 צפייה בגלריה
צהרון בקרית ים
צהרון בקרית ים
גן מרגנית בקרית ים
(צילום: פרטי)
אלעד מזרחי, אב לילד בחינוך המיוחד בגן מרגנית, סיפר ל-mynet קריות: "בשנה שעברה הייתה בעיה דומה ורצו לבטל את הקייטנה. ההורים התעקשו והחליטו לאחד גנים ולקיים קייטנה משותפת. השנה החליטו לא לקיים קייטנה כלל בגלל בעיות של חוסר בכוח אדם.
קראו עוד >>
"התקשרנו לרשת המתנ"סים ואמרו לנו שאין גננות מתאימות ואין להם יכולת להשתלט על הילדים. לא ייתכן שבגלל שמדובר בילדים בחינוך מיוחד, שצריכים מענה יותר מותאם, לא תהיה קייטנה".
אם נוספת, לילדה בחינוך המיוחד, אמרה: "רוב ההורים עובדים, והמענה של קייטנת חנוכה הוא ממש הכרחי עבורנו. רובנו לא יכולים להשאיר את הילדים עם בייבי סיטר. זה מצב רגיש יותר שהיה מתבקש שיתחשבו בו".
בקרית ים קיימים עשרה גני חינוך מיוחד, ארבעה מהם הינם גנים תקשורתיים, בהם תופעל קייטנה על ידי העירייה. בשני גנים נוספים כוכב ושקד תופעל קייטנה על ידי רשת המתנ"סים. בגן ערבה נפתח רישום לקייטנה, אך לטענת מחלקת החינוך לא הייתה היענות, ולכן לא תיפתח קייטנה.
לגבי צאלון ומרגנית הסבירו בעירייה: "בגנים צאלון ומרגנית שהם יש מחסור ידוע בכוח אדם גם בשגרה, לא תיפתח עקב כך קייטנה, ולכן גם לא נפתחה כלל ההרשמה על ידי רשת המתנ"סים".
תום לבהר, מנכ"ל רשת המתנ"סים בקרית ים: "סוגיית המחסור בצוותי החינוך המיוחד הינה בעיה רב שנתית שמשרד החינוך נדרש אליה. לצערנו, למרות המאמצים שלנו למול המתי"א (מרכז תמיכה יישובי אזורי) במשרד החינוך והמכללות השונות לחינוך מיוחד לא ניתן למצוא צוותים חינוכיים מתאימים גם בתקופת החנוכה וגם לצהרונים במהלך השנה.
"אנו בקשר עם הורי גנים אלו באופן רציף ולצערנו אין בידינו פתרון. כאמור, מדובר בבעיה כלל ארצית ואנו מעלים בכל פורום אפשרי את הדחיפות במציאת פתרון מערכתי הולם".
פורסם לראשונה: 07:53, 30.11.21