עו"ד פז גולדהורן, שעזב את ישראל בדצמבר 2020 לאחר שהסתבך בחובות כבדים והשאיר אחריו נושים רבים, חזר לישראל בסוף השבוע מאוקראינה, נחקר ושוחרר בערבות.
2 צפייה בגלריה
משרדו של עו"ד פז גולדהורן
משרדו של עו"ד פז גולדהורן
משרדו של עו"ד פז גולדהורן
(צילום: גיל נחושתן)
פרשת בריחתו של עו"ד גולדהורן, בעל משרד עורכי דין בקרית חיים, הכתה בתדהמה את מאות לקוחותיו. הוא נחשב לעורך דין מוביל בעיקר בתחום האזרחי וטיפל במגוון תביעות. בין השאר גם החזיק כספים בנאמנות. בזמנו טענו חלק מהלקוחות שהוא הסתבך, נפל לחובות, בין השאר לגורמים פליליים, וזו הסיבה שהוא נאלץ לעזוב את הארץ.
קראו גם >>
הנפגעים הרבים חתמו על עצומה, בה ציינו: "ישנם אנשים קשישים שאיבדו ירושות, אנשים שאיבדו בתים ורכוש רב אנשים שהיו בטוחים שנגזר עליהם סכום לסגירת התיקים שלהם, העבירו את כספם לפז בנאמנות, והכל נעלם". לפי גורמים שונים, סכום החובות של עו"ד גולדהורן עומד על עשרות מיליוני שקלים.
2 צפייה בגלריה
משרדו של עו"ד פז גולדהורן
משרדו של עו"ד פז גולדהורן
משרדו של עו"ד פז גולדהורן
(צילום: גיל נחושתן)
בעקבות עזיבתו, הגיעו למשרדו בקרית חיים לקוחות רבים שהחלו לקחת משם תיקים. לאור המראות הקשים, כאשר תיקי לקוחות היו חשופים לעיני כל, מינה בית המשפט, לבקשת לשכת עורכי הדין, את עו"ד אביעד גלס, כדי לטפל בתיקים.
בשיחה ל-mynet קריות ציין עו"ד גלס, כי הוא סיים את תפקידו באמצע חודש פברואר, אז הועברו כל התיקים שהוא מצא במשרד, ובכתובת אחרת בנהריה, לידי 12 עורכי דין, שמונו לטפל בתיקים הפעילים ולשמור את התיקים הלא פעילים, כדי שלא יתגלגלו ברחוב. עם זאת ציין כי עדיין מתקשרים אליו אנשים רבים כדי לברר מה עלה בגורל כספם.
עו"ד אסי סגל, שמייצג את עו"ד גולדהורן, ציין בשיחה ל-mynet קריות כי אכן עו"ד גולדהורן חזר לארץ, נחקר, מסר גרסה מלאה לגבי החשדות נגדו, ושוחרר למעצר בית.
האם הוא מסר גרסה, על פיה עזב את הארץ בגלל שפחד מגורמים עבריינים שלהם הוא חייב כסף?
עו"ד סגל: "אני לא יכול לשתף יותר מדי לגבי מה שקרה בחקירה, אבל אני יכול לומר שהוא מסר גרסה לגבי כל הטענות. אם היה משהו, הוא היה נשאר מאחורי סורג ובריח ולא משוחרר למעצר בית. נראה איך דברים יתפתחו ואז נראה כיצד לנהוג הלאה".
יצוין, כי עם חזרתו של עו"ד גולדהורן לארץ, חזרה לפעילות קבוצת הווטסאפ "נפגעי פז גולדהורן" לפעילות ונושים החלו להגיב לחזרתו לארץ. המסר המרכזי של המגיבים: שיחזיר את הכסף לאנשים.
ממחוז חוף נמסר בתגובה לשחרורו של עו"ד גולדהורן בערבות: "עם קבלת התלונות, פתחה משטרת ישראל בחקירה אשר עודנה מתנהלת, ומטבע הדברים לא נוכל לפרט אודותיה בשלב זה. נציין כי החשוד עוכב לחקירה מיד עם הגעתו ארצה ובתום החקירה שוחרר בתנאים מגבילים. המשטרה תמשיך לחקור את המקרים במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת ומיצוי הדין".
פורסם לראשונה: 19:26, 02.05.21