עו"ד אביעד גלס מונה בשבוע שעבר על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה לטפל בתיקיו של עו"ד פז גולדהורן מקרית חיים, שנמלט לחו"ל והשאיר אחריו מאות לקוחות זועמים. בשיתוף נציג ועד לשכת עורכי הדין בחיפה מנסה עו"ד גלס לגבש מתווה, יחד עם הממונה על חדלות הפרעון, עו"ד סיגל יעקבי והסיוע המשפטי במשרד המשפטים, שייתן מענה כולל ללקוחות. אמש (שני) מסר דיווח ראשון לבית המשפט על מצב התיקים.
4 צפייה בגלריה
משרדו של עו"ד פז גולדהורן
משרדו של עו"ד פז גולדהורן
משרדו של עו"ד פז גולדהורן
(צילום: גיל נחושתן)
עו"ד גלס ועו"ד טל אבריאל, נציג לשכת עורכי הדין, חשפו כי בארכיון בקרית חיים ובדירה בנהריה נמצאו כ-830 תיקים, מתוכם כבר הועברו 126 לעורכי דין שנשכרו על ידי לקוחותיו לשעבר של עו"ד גולדהורן. עוד 40 תיקים ממתינים למסירה. עם מינוי עו"ד גלס, הופסקה התופעה של לקוחות שנכנסו לארכיון ולקחו את החומרים שלהם ללא כל פיקוח.
4 צפייה בגלריה
משרדו של עו"ד פז גולדהורן
משרדו של עו"ד פז גולדהורן
תיקים ומסמכים חשופים לעיני כל
(צילום: פרטי)
בפני השופט רון סוקול הופיעו גם שניים מלקוחותיו לשעבר של עו"ד גולדהורן, שסיפרו על מה שעולל להם. אחד מהם ביקש שבית המשפט יתיר לבדוק את השאלה האם גולדהורן עבר הליך של גמילה בעת שטיפל בתיקי הלקוחות, והאם באותה תקופה היה כשיר לנהל הליכים משפטיים. בית המשפט לא התייחס לסוגיה, משום שאינה במסגרת המנדט בו מתנהלים הדיונים.
4 צפייה בגלריה
משרדו של עו"ד פז גולדהורן
משרדו של עו"ד פז גולדהורן
המשרד הסגור ברח' אח"י אילת בקרית חיים
(צילום: גיל נחושתן)
לאחר ששמע את הצדדים קבע השופט סוקול כי המינוי של עו"ד גלס יוארך בשבועיים, כדי לאפשר לו למיין את כל התיקים, וקבע כי לישיבה הבאה יגיע גם נציג הממונה על חדלות הפרעון, כדי לדון בפשרות של מתווה כולל ללקוחות וכן נציג של הסיוע המשפטי. לגבי הטענות שהועלו בדיון אמר השופט כי הן צריכות להישמע בפני השופטים שידונו בתיקי פשיטת הרגל, וכי ההליך הנוכחי נועד אך ורק לעשות סדר בתיקים שהשאיר אחריו עו"ד גולדהורן. הדיון הבא נקבע ל-11 בינואר.
בשיחה למיינט קריות ציין עו"ד גלס כי פונים אליו מאות אנשים, ומטרתו היא למסור את התיקים לעורכי הדין שיטפלו בהם. "מה שקרה בשבוע שעבר היה קטסטרופה. תיקים ומסמכים גלויים לעין, תיקים על הרצפה, קודים שנפרצו. כל זה נפסק, וכעת אני בהליך של העברת התיקים למי שיטפלו בהם".
4 צפייה בגלריה
עו"ד אביעד גלס
עו"ד אביעד גלס
עו"ד אביעד גלס
(צילום: פרטי)
יותר מ-100 איש חתמו עד כה על עצומה שקוראת למערכת המשפט לבוא לקראת הלקוחו-ת שנפגעו מפעולותיו של עו"ד גולדהורן. "יש קשישים שאיבדו ירושות, אנשים שאיבדו בתים ורכוש רב. לקוחות שהיו בטוחים שנגזר עליהם סכום לסגירת התיקים שלהם, העבירו את כספם לפז בנאמנות, והכל נעלם".
העצומה כוללת רשימה של בקשות ממערכת המשפט: למנות לכל אחד מהנפגעים עורך דין שימשיך בטיפול בתיק, להקים ועדת חקירה שתהיה גלויה לציבור הנפגעים, לקבל דחייה ועיכוב הליכים בכל תיק ל-90 יום, ועוד.
אחד הנפגעים מהקריות העביר לעו"ד גולדהורן כמעט 100 אלף שקל בנאמנות, לרכישת דירה. "היינו במו"מ לרכישת דירה בקרית ים. נתתי לו מקדמה, 12 אלף שקל, ואז הוא אמר לי, תעביר לי כסף בנאמנות, כך הצד השני ישתכנע שאתה רציני, ולא ימכור את הדירה למישהו אחר. אמרתי לו, אז בוא נעשה חוזה. אמר, מחר. אני מכיר אותו כמה שנים, נתתי בו אמון, העברתי לו עוד כ-82 אלף שקל לחשבון נאמנות, שזה כמעט רבע מעלות הדירה".
יש לך עוד תקווה לראות את הכסף?
"לא חושב, הוא ברח. הלכתי לאבא שלו, הראיתי את הקבלה על הכסף שהעברתי לו, אמר לי 'מה אני יכול לעשות'. דפק אותי, פגע בילדים שלי, ואין לי הרבה מה לעשות".
במקרה נוסף שנחשף השבוע, הוגשה תלונה למשטרת זבולון נגד חברה קבלנית שדרכה אמור היה עו"ד גולדהורן להעביר תשלומים, אבל לא עשה כן. התלונה הוגשה בחשד לקבלת דבר במרמה.
פורסם לראשונה: 19:06, 29.12.20