ישי מועלם בן ה-16 מרכסים היה בין הנספים האחרונים שזוהו לפני כניסת השבת. והובא הלילה (שבת) למנוחות בשעה 23:00. מסע ההלוויה יצא מישיבת אוהלי שמואל, בה למד, לעבר בית העלמין תל רגב. יחד עם מועלם הובא למנוחת עולמים חברו לישיבה, יוסף יהודה לוי בן ה-17 וחצי, בן זקונים להוריו, שניספה אף הוא באסון במירון.
3 צפייה בגלריה
ליל האסון בהר מירון
ליל האסון בהר מירון
ליל האסון בהר מירון
(צילום: אהרן ברוך לייבוביץ)
רבים מתושבי קרית אתא ליוו את הנער ישי ז"ל בדרכו האחרונה. סבו של ישי, אברהם מועלם, הוא דמות מוכרת היטב בעיר, ושימש סגן ראש העיר במשך שנים רבות, ודודו, עופר מועלם, מכהן בימים אלו כחבר מועצה העיר קרית אתא.
3 צפייה בגלריה
ישי מועלם ז"ל
ישי מועלם ז"ל
חייכן ושמח. ישי מועלם ז"ל
(צילום: פרטי)
ישי מועלם ז"ל היה בין הנספים האחרונים שזוהו לפני כניסת השבת. ביום שישי, בשעות אחר הצהריים, עדיין חיפשו קרובי משפחתו אחר כל פיסת מידע.
בכמה אתרים פרסמה אחת מבנות המשפחה הודעה שקוראת לציבור הרחב לסייע בחיפושים אחרי ישי מועלם: "בן דודה שלי נעדר, ישי מועלם בן 16. אם מישהו ראה, שמע או יודע דבר על מקום הימצאו נשמח לעדכון. בשורות טובות ורפואה שלמה לכל הפצועים".
קראו גם >>
רבים שיתפו את הפוסט ברחבי הרשת, וזמן קצר לפני כניסת השבת נמסר עדכון בכל האתרים: "ישי ז"ל אותר ללא רוח חיים. יהי זכרו ברוך!".
חברים סיפרו הערב (מוצאי שבת) כי למשפחה נודע באופן אקראי על מותו של ישי. לדברי מקורב למשפחה, בשעות הלילה, כאשר החלו להתברר הפרטים על האירוע במירון, התקשר אוריה, אחיו הגדול של ישי, שהיה בביתו, לאחיו, אבל זה לא ענה.
אחרי כמה ניסיונות, בקו השני היה מענה, אבל מי שהרים את הטלפון היה מתנדב של זק"א, שסיפר כי מצא את הפלאפון זרוק בכביש. כבר בשעות הבוקר נסע אחד מקרובי המשפחה לאבו כביר, לבדוק שמא ישי הוא אחד ההרוגים, אבל לבסוף היה זה אוריה שזיהה את אחיו.
לאברהם מועלם שלושה בנים בנים, עופר, ליאור ויניב, וישי הוא בנו של ליאור. ליאור מועלם הוא אברך מרכסים, סופר סתם, כותב ספרי תורה ומזוזות, אב לשישה ילדים.
3 צפייה בגלריה
בן זקונים להוריו, יוסף יהודה לוי ז"ל
בן זקונים להוריו, יוסף יהודה לוי ז"ל
בן זקונים להוריו, יוסף יהודה לוי ז"ל
(צילום: פרטי)
יורם מנחם, תושב קרית אתא, מכר המשפחה: "הבן השני של יניב למד עם הבן שלי. משפחה חמה, אוהבת. אני מכיר היטב את האבא, בשבוע שעבר נפגשנו. איש מיוחד, עם שמחה, עם חיוך קבוע, איש מאוד טוב, הגדרה של איש טוב זה האיש הזה. אסון כבד נפל על המשפחה שלו".
חבריו של אברהם מועלם בקרית אתא ידעו לספר כי הוא היה מאוד מעורב בגידול נכדיו, התעניין על בסיס קבוע בלימודים ובהתקדמות שלהם. "הוא יודע את כל הפרטים על נכדיו, מאוד מעורב בחיים שלהם, סבא דואג ואכפתי".
מכר של המשפחה: "ישי, כך אומרים כולם, בחור עם לב ענק, נתינה אין סופית, הגיש עזרה לכל בחור, חייכן ושמח. ממש בחור למופת בישיבה ובבית".
מי שבישר לתושבים על מותו של הנער היה ראש העיר קרית אתא, יעקב פרץ, שכתב לפני כניסת השבת בעמוד הפייסבוק שלו: "לצערי הרב, בין הנספים באסון הנורא קרובי משפחה של תושבי העיר. נכדו של ידידי אברהם מועלם, סגן ראש העיר בעבר, ישי מועלם, תושב רכסים, בן 16, זוהה רק בשעה האחרונה כאחד ההרוגים".
ראש העיר ציין, כי גם קרובי משפחתו של האדמור ממקאווא, הרב שמעון למעמברגר, המתגוררים באזור המרכז היו באזור ההילולה. "אחד מהם זוהה בין הנספים ואחד מוגדר כנעדר. במהלך כל שעות הלילה והיום התפללנו וקיווינו לשלומם כמו גם לשלומם של כלל הפצועים והנעדרים באסון.
"אני חש כאב וצער עמוקים על האובדן הנורא. תושבי קרית אתא, נישא תפילה לשלום הפצועים ונביע את תנחומינו העמוקים למשפחות הנספים. ברגעים אלה, עם ישראל כולו מתאחד ומשתתף בכאב הנורא שפקד בתים רבים בישראל".
לכל העדכונים - חדשות הקריות
פורסם לראשונה: 22:40, 01.05.21