לקסוס נחשבת לאחת המכוניות היקרות בשוק, והצפי מרכב הפאר הוא שיסע קילומטרים רבים באפס תקלות. תושב קרית אתא, שבבעלותו רכב מסוג לקסוס מדגם RX450 שנת ייצור 2021, גילה כי דווקא אחרי שהכניס את הרכב למוסך, לתיקון פח בעקבות תאונה, התקלקל המנוע והחל לגמגם ולמרות שהרכב היה באחריות, המוסך המורשה טען שזו תקלה נפוצה ברכב מסוג זה.
2 צפייה בגלריה
נזק קשה במערכת ההזרקה. לקסוס
נזק קשה במערכת ההזרקה. לקסוס
נזק קשה במערכת ההזרקה. לקסוס
(צילום המחשה: canva)
תחילה דרשו במוסך יותר מ־77 אלף שקל כדי לתקן את הנזק. בתביעה שהגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות דרש בעל הרכב שהמוסך המורשה יפצה אותו בגין הכסף שגבה עבור תיקון התקלה, שלדבריו התעוררה בעת שהרכב היה בטיפול.
מכתב התביעה עולה, כי הרכב טופל מאז הרכישה במוסך מורשה ולא הייתה איתו כל בעיה. בחודש נובמבר 2023 היה בעל הרכב מעורב בתאונה בה נפגעה החזית הקדמית של הרכב.

מיכל הדלק ריק


הוא הכניס אותו לתיקון במוסך מורשה באזור המרכז, וכעבור מספר שבועות נקרא לאסוף את הרכב. לדבריו, באופן מוזר נאמר לו במוסך כי מיכל הדלק כמעט ריק ואחד העובדים התעקש לנסוע עמו לתחנת דלק קרובה כדי למלא את מיכל הדלק.

2 צפייה בגלריה
תחנת דלק
תחנת דלק
בדלק שהיה במיכל הרכב נמצאו חלקיקי מתכת
(צילום: ShutterStock)

מיד לאחר מכן, בנסיעה הביתה, הרכב החל לגמגם ואחת מנורות האזהרה החלה להידלק. למחרת הוא לקח את הרכב למוסך והשאיר אותו לבדיקה. כעבור שמונה ימים פנו אליו ואמרו לו כי מדובר בתקלה שנובעת מכך שבדלק שהיה במיכל הרכב נמצאו חלקיקי מתכת ואלו גרמו לנזק קשה במערכת ההזרקה של הרכב.
בעל הרכב נדרש לשלם 77 אלף שקל לתיקון התקלה לאחר שבמוסך טענו שתקלה כזו אינה כלולה באחריות שניתנה לרכב בעת רכישתו. הוא פנה בתלונה ללקסוס ישראל ושם במחי יד, הורידו את עלות התיקון בחצי, "רק" 41 אלף שקל.

קראו עוד:

לטענת התובע הבדיקה שכביכול גילה שביבי מתכת בדלק, שנעשתה לא הייתה תקינה, כאשר אנשי המוסך הם שהוציאו את הדלק ולא אנשי המכון שבדקו את טיבו. כן ציין כי לא נאמר לו בזמן אמת כל דבר על אותה בדיקה. "הכנסתי את רכבי כשהוא תקין מבחינה מכנית, רכב חדש ומתוחזק, לביצוע תיקונים של נזק תאונתי, וקיבלתי רכב עם נזק מיכני קשה שהונח לפתחי, דבר שאינו סביר ואינו מתקבל על הדעת".
לדברי התובע, חברת הביטוח שלו, אליה פנה, ערכה בדיקה משלה שהעלתה כי התקלה לא הייתה כתוצאה משימוש בדלק באיכות לא טובה אלא תקלה שנובעת מבלאי באחד המנגנונים במנוע, תקלה שמכוסה באחריות יצרן. בעל הרכב מעריך את הנזק שנגרם לו ב-55 אלף שקל, אך לצורכי האגרה התביעה שהגיש עומדת על 37 אלף שקל בלבד. טרם הוגש כתב הגנה.
מלקס מוטורס נמסר: "אנו רואים חשיבות רבה בשביעות רצון לקוחותינו ופועלים במקצועיות רבה ובחרדת קודש לתקינות הרכבים שלנו.
"באשר לטענת הלקוח, אין קשר בין תיקון הפחחות שבוצע ברכב והוחזר מתוקן ביסודיות, לבין התקלה המדוברת. נבדק והוכח על-ידי מעבדה בלתי תלויה, כי מקורו של הנזק בתדלוק בדלק שאינו תקין לאחר שהרכב שוחרר ממרכז השירות.
ש"ירות הלקוחות הינו ערך עליון עבורנו, על כן הענקנו ללקוח כמחווה של רצון טוב, רכב חליפי עד להשלמת התיקון וכן סיוע בעלות התיקון. מובן כי אין לראות במחוות שירותיות אלה כהודאה בפגם. אנו מזמינים את הלקוח להמשיך וליהנות מטיפולים איכותיים בסטנדרטים הגבוהים ביותר".
פורסם לראשונה: 08:33, 11.07.24