חברת "נתיבי ישראל" סיימה את שלב התכנון של תוואי כביש גישה נוסף שיחבר את שכונת גבעת הרקפות לכביש 79. התכנון הוצג בפני מהנדס העיר קריית ביאליק, איגור שימנוביץ, וקיבל את אישורו. חברת "נתיבי ישראל" כבר בחרה את הקבלן המבצע שנמצא בשלבי ההתארגנות לתחילת העבודות הצפויות להתחיל תוך חודש ימים.
2 צפייה בגלריה
תוואי כביש הגישה
תוואי כביש הגישה
תוואי כביש הגישה
(צילום: באדיבות עיריית קרית ביאליק)

הכביש החדש יהיה בעל רוחב של 6 מטר עם נתיב נסיעה לכל כיוון. הכביש יעבור בתוואי הסטטוטורי בתחומה של קריית ביאליק ויחצה את השכונה העתידית שאמורה לקום - "ביאליק על הפארק". כביש הגישה יתחבר לכביש 79 במעבר תת קרקעי.
שכונת גבעת הרקפות בקרית ביאליק שהוקמה לפני 23 שנים הינה שכונה כלואה, בעלת כביש גישה אחד בלבד העובר מעל כביש 22 ומחבר אותה לביאליק הוותיקה.
במשך שנים נלחמה הנהלת העירייה להקים כביש גישה נוסף לשכונת גבעת הרקפות כדי לסייע בהורדת העומסים בכניסה וביציאה מהשכונה. לכביש הגישה החדש משמעות מיוחדת בשעת חירום. הכביש ישמש בעתיד גם את דיירי השכונה "ביאליק על הפארק".

2 צפייה בגלריה
תוואי כביש הגישה
תוואי כביש הגישה
תוואי הכביש החדש
(צילום: באדיבות עיריית קרית ביאליק)

קראו עוד:

כזכור, בידיעה שפורסמה בדצמבר 2022 במיינט קריות התלוננו תושבי השכונה על המצוקה התחבורתית. עו"ד אלכס וסרמן, תושב הגבעה: "כל תושבי הגבעה נמצאים במצב מאוד בעייתי. יש לנו כביש גישה אחד דו סטרי, להיכנס ולצאת מהגבעה. תמיד עולה החשש אם הכביש הזה ייחסם, הגבעה נשארת מנותקת. זה לא מצב תקין. כעת מתוכננת שכונה גדולה נוספת, ולא מתוכנן עוד כביש גישה. לא ייתכן להגדיל עומס על כביש גישה שהוא היחיד, זה רק מעצים את הבעיה".
תושבת נוספת: "בשכונת אפקה, למשל, יש שתי כניסות, מחלף עם כניסה לכביש 22 וכניסה נוספת, ויש תכנון לעוד. אצלנו השכונה תגדל, אבל לא הכניסות. יש לנו בעיה של כל תשתיות הכבישים, אין פסי האטה, ולכן אנשים נוסעים במהירות מופרזת ליד גנים ובתי ספר".
מהעירייה נמסר: "אנו מודים "לנתיבי ישראל" ולמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים על אישור ותכנון יעיל ומהיר של התוכנית שיאפשר להוציא אל הפועל את הקמת הכביש החדש במהרה".
פורסם לראשונה: 10:40, 29.02.24