מקרי ההידבקות בבתי האבות בארץ גרמו לחרדה, אבל בבית אילדן (בית בלב) בקרית מוצקין נערכו מבעוד מועד. לדברי המנהל אלון עזרא, בימים אלה מצבם של הקשישים בדיור המוגן הוא טוב יותר מזה של קשישים בקהילה.
1 צפייה בגלריה
התעמלות במרחק לדיירי בית אילדן
התעמלות במרחק לדיירי בית אילדן
התעמלות במרחק לדיירי בית אילדן
(צילום: פרטי)
"היתרון הגדול זה שיש להם חברה, השגחה צמודה ואוזן קשבת בכל עת. לדיירים שלנו יש מרחבים ציבוריים עצומים שהם יכולים לצאת אליהם בתוך תחום הגדר. 70 אנשים בו זמנית יכולים להיות בחוץ בקבוצות של עד עשרה. הפעלנו את הקפיטריה במתכונת take away, והם יכולים לבוא, לקחת קפה וללכת. את המכולת הקטנה הכפלנו בגודלה והפכנו אותה לסופרמרקט.
"אנחנו לא מאפשרים להם לצאת מעבר ל-100 מטר, פרט לטיפול רפואי חיוני. יש לנו 328 דיירים, וכל יום אנחנו מדברים עם כל אחד מהם. אנחנו מאפשרים למטפלים מבחוץ להגיע. בודקים למטפל חום, והוא נדרש לחתום על הצהרה שהוא לא היה בחו"ל ב-14 הימים האחרונים, ולא היה במגע עם חולה מאומת. אנחנו עושים לדיירים פעילויות להפיג את השגרה, כמו התעמלות מהמרפסות, וגם ברחבה החיצונית. הם רואים אנשים כל הזמן, נפגשים ביניהם בקבוצות קטנות, מזמינים אחד את השני לדירות, משחקים בזוגות רמי או קלפים ושומרים על מרחק שני מטרים".
איך שומרים על היגיינה?
"היינו הראשונים שסגרו את הבית למבקרים. אנחנו מבצעים חיטוי כל יום בשטחים ציבוריים וניקוי יסודי חמש פעמים ביום במקום פעמיים בשגרה".
איך חגגתם פסח?
"כל אחד מהדיירים יכול להזמין מנת חג כשרה מסובסדת. מי שיכול, ייקח בחמגשית, ומי שלא, אנחנו נביא לו. אנחנו מארגנים אותם בקבוצה של עד חמישה, ונדאג שאף אחד לא יעשה את החג לבד".
פורסם לראשונה: 08:30, 10.04.20