בני זוג מקרית מוצקין הגישו לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות תביעה נגד חברת ארקיע בגין איחור בטיסות ושינוי מסלולים, דבר שפגם בחופשה שלהם,לטענתם. בין השאר נטען כי במקום טיסה ישירה לפראג, כפי שזומנה הן טסו ליעד בטיסה עם חניית ביניים.
התובעים הזמינו טיסות הלוך וחזור לפראג, כאשר הטיסה הלוך הייתה אמורה להמריא ב־7 באוגוסט השנה, בשעה 17.30 והטיסה חזור מפראג ב־14 באוגוסט, בשעה 21.50.
לטענת התובעים, יום לפני הטיסה הם קיבלו הודעה שאת הטיסה לפראג תבצע חברה אחרת, אך בבוקר יום הטיסה הם קיבלו הודעה שלא להגיע לשדה התעופה עד להודעה חדשה. בהמשך קיבלו הודעה שהטיסה תצא לדרך בשעה 21.40. מיד לאחר מכן, הם קיבלו הודעה כי במקום טיסה ישירה, הם יטוסו לפראג עם חניית ביניים בלרנקה.
התובעים ציינו, כי הם רכשו טיסה ישירה כיוון שהתובעת היא חולת סרטן שעברה טיפולי כימותרפיה שפגעו במערכת העצבים שלה ולכן ביקשו להגיע ליעד במהירות ולא בדרך עקלקלה. בעודם מחכים בשער לטיסה דרך לרנקה, הם התבשרו כי היא מאחרת ותצא לדרך בשעה 22.50.
קראו עוד:
בלרנקה הם המתינו עוד שלוש שעות בשדה לטיסת ההמשך ובמקום להגיע לפראג ב־7 לאוגוסט בשעה 20.30, הם הגיעו לשם בתאריך 8 לאוגוסט בשעה 05.00. "למותר לציין כי הישיבה הממושכת במטוס גרמה סבל רב לתובעת, שהכאבים הרבים מנעו ממנה לצאת לטיול שתוכנן ליום למחרת".
יומיים לפני מועד הטיסה חזור, קיבלו התובעים הודעה מארקיע על ביטולה בשל המצב הביטחוני. לטענת התובעים, למרות ההודעה שקיבלו, החברה המשיכה להפעיל באותם ימים טיסות רבות לישראל וממנה. החברה הציעה שלוש חלופות לפיצוי: בחירת יעד חלופי, החזר כספי עבור הטיסה או זיכוי לטיסה עתידית. התובעים, בלית ברירה הצליחו לרכוש כרטיסי טיסה חדשים בטיסה שיצאה באותו יום כמו הטיסה של ארקיע, אבל בשעת בוקר, 11.30, דבר שגרם להם הפסד של יום מהטיול.
לטענת התובעים, מרגע שהטיסות עוכבו ביותר מ־8 שעות, הם זכאים לפיצוי על פי חוק התעופה. בנוסף, הם דורשים זיכוי בגין הטיסה החליפית וכן פיצוי לדוגמה, סך הכל 20,080 שקל.
טרם הוגש כתב הגנה.