תושבת הקריות הגישה תביעה נגד 'תכשיטי גבאי' בקרית מוצקין, בטענה כי יהלומים גדולים ויקרים שקיבלה בירושה וביקשה לשבץ בתכשיטים אחרים,הוחלפו ביהלומים קטנים יותר. השבוע דחה בית המשפט לתביעות קטנות בקריות את תביעתה.
1 צפייה בגלריה
"היה עליה לצרף חוות דעת מומחה". תכשיטי גבאי
"היה עליה לצרף חוות דעת מומחה". תכשיטי גבאי
"היה עליה לצרף חוות דעת מומחה". תכשיטי גבאי
(צילום: נחום סגל)
לפני כארבעה חודשים הגישה הלקוחה תביעה נגד החנות, בסך כ-34 אלף שקל. לטענתה, מסרה במאי לחנות טבעת שקיבלה בירושה ובה שלושה יהלומים במשקלים שונים, אחד בגודל 1 קראט, ושניים של 0.90 קראט, וביקשה לשבצם בטבעת חדשה ובעגילים.
קראו עוד >>
"נציג הנתבעת רשם על גבי מעטפה את גודל היהלומים, אולם כאשר הגיעה התובעת לקבל את התכשיטים, גילתה כי הטבעת הוכנה מיהלום קטן יותר", נכתב בפסק הדין. "פנייתה לנציג הנתבעת לקבל את גודל היהלום אישרה כי גודל היהלום המרכזי הוא 0.85 והאחרים 0.7".
הנתבע הכחיש את הטענות. "בכתב ההגנה טענה הנתבעת כי הגדלים שנרשמו נלקחו מפיה של התובעת, היות ולא ניתן היה למדוד אותם לפני פירוקם. הנתבעת הכחישה כי היהלומים הוחלפו, וטענה כי בדיקת מומחה מצידה של התובעת הייתה מגלה כי אין מדובר ביהלומים חדשים, לפי הליטוש", נכתב בפסק הדין.
הרשמת יונת הברפלד אברהם קיבלה את טענות הנתבע, דחתה את התביעה וקבעה כי על התובעת לשלם לו הוצאות בגובה 300 שקל. "לו רצתה התובעת להוכיח את נזקיה, היה עליה לצרף חוות דעת מומחה, המלמדת על שווי היהלומים קודם לפירוק", כתבה. "היה גם מקום כי תצורף חוות דעת מקצועית ממנה ניתן יהיה ללמוד כי אכן לא מדובר באותם יהלומים. התובעת לא הוכיחה כי בעגילים ובטבעת החדשה, הורכבו יהלומים שונים מאלו שהיא מסרה".