בית המשפט המחוזי בחיפה גזר ארבע שנות מאסר בפועל על תושב קרית שמואל, בן 23, ששדד באיומי סכין מוצרי טבק בשווי 28 אלף שקל ממינימרקט יגאל בקרית מוצקין. הוא נדרש גם לשלם פיצוי לבעל המינימרקט בסך 7,500 שקל.
1 צפייה בגלריה
מינימרקט יגאל בקרית מוצקין
מינימרקט יגאל בקרית מוצקין
הנאשם הביע חרטה. מינימרקט יגאל
(צילום: נחום סגל)
על פי פסק הדין, לפני כשנה, בשעה 5:30 בבוקר הגיע הנאשם רכוב על אופניים חשמליים לשדרות גושן בקרית מוצקין. הוא המתין מחוץ למינימרקט עד שהבחין בעובד שפותח את החנות, ונכנס אליה כשהוא רעול פנים ואוחז בידיו סכין ושק לבן. הוא ניגש לעובד, דחף אותו, הצמיד לגופו סכין ודרש ממנו להוציא את כל הכסף והסיגריות שיש לו.
קראו עוד >>
העובד נתן לו 1,000 שקל והכניס מוצרי טבק שונים לתוך השק. באותה עת נכנסה לחנות לקוחה אחרת, שנעמדה בפתח. הנאשם תפס אותה בחוזקה ומשך אותה לתוך החנות על מנת שלא תזעיק עזרה, אולם היא הצליחה להימלט ורצה לביתה בוכה ומפוחדת.
אז לקח הנאשם את הכסף ומוצרי העישון שבשק ונמלט מהמקום רגלית, מותיר את אופניו מאחור. כעבור דקות שב למקום על מנת לקחת את אופניו, והבחין בעובד עומד בחוץ עם מכשיר הטלפון הנייד בידו. הוא דרש ממנו למסור לו אותו, אולם העובד סירב וניסה לברוח. הנאשם תפס אותו, אך העובד הצליח להימלט עם הטלפון.
במסגרת הסדר, הודה הנאשם בעבירה של שוד בנסיבות מחמירות, ובשבוע שעבר נגזר דינו. למקרה צורף גזר דין בעבירת הצתה מתיק אחר, לפיה בעת שהיה עצור בכלא צלמון, הצית מזרון בתאו, המזרון התלקח ובער ועשן רב אפף את האגף, ואסירים פונו מהמקום.
"הנאשם הביע חרטה וצער על מעשיו, וטען שהיה במצב נפשי לא טוב", נכתב בגזר הדין. "ביחס לעבירת ההצתה, הסביר שנכנס ללחץ כאשר קיבל בשורה לא טובה בקשר לסבו, בשיחת טלפון שנקטעה כאשר סוהרי בית הסוהר לא הסכימו לחדש את השיחה. גם על מעשה זה הוא הביע חרטה".
השופט דניאל פיש התחשב בנסיבות חייו הקשות של הצעיר, המכור לסמים, וגזר עליו 4 שנות מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי ותשלום פיצוי לבעל המינימרקט. "התקיים רכיב תכנון, על אף שאין מדובר בתכנון מתוחכם. הנאשם היה צריך לדעת את הפסול במעשיו ולהימנע מהם. אין מדובר במצב של סייג לאחריות פלילית", כתב.
פורסם לראשונה: 08:01, 14.10.21