שוטרים פקדו אמש (רביעי) את ביתו של תושב קרית ביאליק (38) ברחוב התל, לאחר ששמע מוסיקה בעוצמה בשעות הלילה המאוחרות. זאת, על אף שאיש לא התלונן על רעש. לאחר שסירב להנמיך ולהזדהות, הוא עוכב לחקירה. אולם הוא סירב גם להחקר בתחנת המשטרה ולפיכך המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו. "מה זה מחבל? אילו מן שיטות אלו? כל אדם נחזיק אותו במעצר עוד ועוד עד שימסור גרסה?". אמר בדיון סניגורו של החשוד, עו"ד איגור גלידר.
1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
(צילום המחשה: יאיר שגיא)
אמש (רביעי) בשעה אחת בלילה עברו שוטרים בקרית ביאליק ושמעו מוסיקה הבוקעת בעוצמה מאחת הדירות. למרות שאף אחד לא התלונן על הרעש, הם ניגשו אל בעל הדירה וביקשו ממנו להנמיך, אך הוא סרב. לטענת המשטרה, השוטרים ביקשו ממנו להזדהות, אך הוא המשיך לסרב. כשביקשו ממנו להתלוות איתם לתחנה, הוא סרב, קילל את השוטרים ואיים עליהם.
בהמשך, החשוד עוכב לחקירה בתחנת המשטרה, אולם סירב לצאת מתא המעצר על מנת להיחקר. לאור זאת ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בקריות בחמישה ימים בחשד לביצוע עבירות של איומים והעלבת עובד ציבור. "סירב לעיכוב, החל לקלל השוטרים אשר היו סביבו בצעקות. כמו כן הגיע קצין תורן, איים על קצין תורן. זאת עוד לפני החקירה, כאשר הובא לתחנה", טען נציג המשטרה בדיון שנערך אמש.
"הוא גם סירב בתוקף להיחקר. קצין תורן ניסה לשכנע אותו להיחקר. אני אישית ביקשתי שייחקר והארכת מעצרו תישקל לאחר החקירה וכך נעשה. אך החשוד שוב סרב להיחקר. סגן ראש מחלק ניסה לדבר איתו ולחסוך ההליך מביהמ"ש, אך החשוד סרב ובקש להגיע לביהמ"ש".
בא כוחו של החשוד, עו"ד איגור גלידר מהסניגוריה הציבורית, ביקש לשחררו לאלתר תוך שהוא מעביר ביקורת על התנהלות המשטרה. "מדובר באירוע חמור שאין כמותו מההתחלה ועד הסוף. ניידת משטרה עוברת במקום, מבלי שהייתה תלונה כלשהי ממישהו, כפי שחברי טען בתחילת דבריו", אמר.
"השאלה הראשונה מדוע על השמעת מוסיקה ואי נכונות להזדהות צריך לחקור אדם אחרי שאתה יודע מי הוא בשעה 3:00. איזו הצדקה יש לחקירה כה דחופה. זו זכות כל אדם לשמור על זכות השתיקה בחקירה. לא חייב להגיד כלום. היהירות, ההתנשאות של משטרת ישראל שהחליטה ללמדו לקח והם לא מתביישים להגיד זאת כאן. אני לא מבין איך? בלתי נתפס".
עוד טען כי זכותו של החשוד לשמור על שתיקה. "חברי אומר שאם ימסור גרסה, ישחררו אותו מיד, אולי ישבר וימסור גרסה. מה זה מחבל? אילו מן שיטות אלו? כל אדם נחזיק אותו במעצר עוד ועוד עד שימסור גרסה. הוא לא מוכן ולא מעוניין לדבר עם המשטרה", אמר.
השופט בן ציון ברגר הורה על שחרורו לאחר שהוא ואביו יחתמו על ערבות בגובה 2,500 שקל להבטחת התייצבותו של החשוד לחקריה. "אין באמור למעט מטענות המבקשת כלפי המשיב ביחס להעלבת עובד ציבור ו/או איומים אך כאמור בנסיבות העניין נוכח עמדת המבקשת כי אם המשיב היה נחקר היה משוחרר לאחר חקירתו, אני סבור שיש לראות בשתיקתו ובסירובו להיחקר כחקירה שבה המשיב שמר על זכות השתיקה ולכן, מוצה בכך בשלב זה הליך החקירה", כתב השופט ברגר.