למרות שחלפו שלושה שבועות מאז החלה המתיחות הגדולה, ההפגנות והתפרעויות ברחבי הארץ, מדווח מיכאל גריף, הבעלים של חנות התכשיטים המיתולוגית בקרית אתא מזה 40 שנה, כי לקוחותיו הערבים לא נכנסים אל החנות. "זה משהו שלא ראינו במשך 44 שנות קיומה של החנות - לקוחותינו הערבים אינם מגיעים. אנו קוראים להם לחזור".
2 צפייה בגלריה
חנות התכשיטים גריף
חנות התכשיטים גריף
"להיעדרות בולטת של הלקוחות הערבים שלנו". חנות התכשיטים גריף, השבו
(צילום: פרטי)
קראו עוד >>
בשבועות האחרונים נשמעות ברשתות החברתיות קריאות בוטות להחרים עסקים של ערבים בכלל ובחיפה בפרט, אך נראה כי בעלי עסקים, יהודים וערבים כאחד, משלמים את המחיר.
גריף (68), שהחנות שלו ממוקמת במרכז קרית אתא, ברחוב העצמאות, טוען כי היקף עסקיו ירדו מאחר שרבים מלקוחותיו הם תושבי הכפרים הערבים בסביבה. "אנחנו חנות התכשיטים הכי ותיקה באזור, עסק שאני הקמתי בשנות ה-20 לחיי, ומאז ועד לחודש האחרון תמיד היו לנו לקוחות ערבים.
"מלבד הלקוחות החדשים יש לנו לקוחות קבועים, שמגיעים הם ובני המשפחה לקנות אצלנו תכשיטים זהב, יהלומים ושעונים. בימים בהם היו הפגנות סוערות בוודאי שאף אחד מהם לא הגיע, ואת זה יכולנו להבין, אבל מאז חלפו כבר שלושה שבועות ואנחנו שמים לב להיעדרות בולטת של הלקוחות הערבים שלנו".
2 צפייה בגלריה
חנות התכשיטים גריף
חנות התכשיטים גריף
"חשוב לנו להביע מסר של שלום ורצון לחיים משותפים", חתנו של גריף בחנות התכשיטים
(צילום: פרטי)
לגריף לקוחות ותיקים מאעבלין, כפר מנדא, טמרה, איבטין, בסמת טבעון ועוד. "השבוע נכנס לקוח ראשון מאז המהומות, תושב טמרה", סיפר גריף. "לאחר ששיתפנו אותו בתחושות, הוא מיד אמר שהרוחות עדיין לוהטות, והם מחכים שהעניינים יירגעו.
"עלתה המחשבה שאולי מדובר בחרם כללי על עסקים יהודיים, אבל אנו מתקשים להאמין שלקוחות של ארבעים שנה יחרימו אותנו. בינתיים, חשוב לנו להביע מסר של שלום ורצון לחיים משותפים כמו שהיה עד היום, יש כאן מרקם חיים עדין וחשוב שחייב להישמר".
פורסם לראשונה: 08:01, 01.06.21