מתווך הדירות אלי שושנה, תושב קרית ביאליק, עורר אמש (שלישי) סערה בקרב תושבי העיר לאחר שהעלה פוסט, ששותף בקבוצת הפייסבוק 'תושבי קרית ביאליק', ובו פרסום דירה למכירה 'ליהודים בלבד'. לצד תגובות זועמות שהאשימו את שושנה בגזענות ואף דיווחו לפייסבוק במטרה להסיר את הפוסט, היו גם לא מעט תגובות שחיזקו את ידיו. כמה שעות לאחר מכן הפוסט הוסר מהקבוצה.
2 צפייה בגלריה
אלי שושנה
אלי שושנה
"אני לא מבין את הזעם, אני אפילו המום ונדהם". אלי שושנה
(צילום: פרטי)
קראו גם >>
שושנה, פעיל חברתי המסייע למחוסרי דיור, מקבל לרוב אהדה רבה ברשתות החברתיות. אלא שהפעם הפוסט שפרסם הצליח להוציא את תושבי ביאליק משלוותם. תחת תמונת הנכס שהציע למכירה, הופיע הכיתוב: 'ליהודים בלבד', ושושנה ספג ביקורת. 'פוסט דוחה ומגעיל, דיווחתי לפייסבוק, דווחו גם אתם', הגיבה אחת התושבות. "זו גזענות לשמה, וזה נורא", כתב תושב אחר.
שושנה לא התרגש מהסערה שעורר, ואמר: "בכל פעם שהגעתי עם לקוח להראות לו את הדירה, השכנים תמיד ביקשו ממני למכור רק ליהודים. אני מבין אותם, כי יש לא מעט דוגמאות בצפון שברגע שמוכרים בית אחד לערבים, ובתוך כמה שנים הרחוב כולו נמכר לערבים, ואז נוצרת שכונה כזו בתוך העיר. זה כיבוש.
2 צפייה בגלריה
הפוסט של אלי שושנה
הפוסט של אלי שושנה
הוסר כעבור כמה שעות. הפוסט
(צילום: מתוך הפייסבוק)
"אני מעדיף להימנע מליצור מקרים כאלו, כי בפעם הבאה שיהיו התפרעויות, תושבי קרית ביאליק עלולים למצוא את עצמם במצב דומה לתושבי לוד, שנאלצו לברוח מהעיר. קיבלתי גם תמיכה וחיזוק, ובעקבות הפוסט אנשים דווקא התקשרו להתעניין בבית יותר, והביקוש עלה".
עוד הוסיף: "אני לא מבין את הזעם, אני אפילו המום ונדהם. כל מי שחושב שאני גזען, שישאל את עצמו האם יהודי יכול לקנות בית בכפר ערבי. אני אקצר ואומר לכם שזה לא יכול לקרות. לפני כמה שנים, בחור צעיר מהקריות קנה בית באעבלין, ועוד בתוך השיפוץ שרפו לו את הבית, לאחר מכן שוב, והבהירו לו שזה לא מקומו. לכן מעבר לרצון השכנים, אני מאמין שזה מה שנכון לעשות".
מספר שעות לאחר מכן, בעקבות הסערה והקריאות של הגולשים להסיר את הפוסט, הוא נמחק מן הקבוצה.
שושנה: "אנחנו בדור קשה מאוד, יש לא מעט ערבים שהם אנטי יהודים, ולכן זה מסוכן. אני יודע שיש ביניהם לא מעט אנשים טובים, ואני עובד איתם ומתווך דירות בכפרים, ושם אני מוכר רק לערבים".
לכל העדכונים - חדשות הקריות
פורסם לראשונה: 12:11, 19.05.21