אלי שושנה, תושב קרית ביאליק, יזם ומתווך דירות, מוכר בעיר לא רק בשל עבודתו אלא גם בעקבות הסיוע הרב שלו לנזקקים בקריות. מדי חורף הוא מקצה דירות לטובת דרי הרחוב שנותרים במזג האוויר הקיצוני ללא בית ומיטה חמה.
2 צפייה בגלריה
אלי שושנה
אלי שושנה
"לא לתת לאף אחד להישאר בחוץ". אלי שושנה
(צילום: פרטי)
לא מדובר בדירה יחידה, כבר מספר חודשים שבאחת מדירותיו מתגוררת חיילת בודדה שהייתה זקוקה לסיוע במגורים, ולפני כחודש הוא שמע כי יש אדם חסר בית נוסף בקרית ביאליק והוא דאג לו לדירת חדר בעיר: "העברתי את המפתח דרך גורם שלישי על מנת שלא לבייש אותו. השכנים מספרים לי שהוא הולך ובא".
כעת, בעקבות מזג האוויר החורפי, הוא החליט להקצות דירה נוספת הנמצאת בהליכי שיפוץ לטובת דרי הרחוב: "זה מזג אוויר כל כך קריר וקיצוני שקשה לי לצאת החוצה, ובכל פעם כשזה קורה אני חושב על אותם האנשים שאין להם בית, ומיטה חמה לשים את הראש וזה קורע לי את הלב.
"לכן הפסקתי את השיפוצים ואני נערך לקבל אנשים נוספים שאין להם בית. יש לי שם מקום לעוד שלושה אנשים לפחות. הדירה לצערי לא לגמרי מסודרת, אבל עובדים על זה ואני מחפש גם שיפוצניק שאולי רוצה להצטרף ולהירתם לטובת דרי הרחוב על מנת לסדר את הדירה. כמובן שהמקום ראוי למגורים ועדיף על הרחוב".
2 צפייה בגלריה
הדירה המוצעת לדרי הרחוב, דרך עכו, ביאליק
הדירה המוצעת לדרי הרחוב, דרך עכו, ביאליק
הדירה המוצעת לדרי הרחוב, דרך עכו, ביאליק
(צילום: פרטי)
ברוב הפעמים מדובר בדירות הנמצאות בבעלותו של שושנה, אך לא רק: "לפעמים אני מקבל דירות לצורך שיפוץ ועד השיפוץ אני מבקש מבעל הבית לסייע לחסרי בית בתקופת החורף. אחרי שהאנשים שהיו בדירה מסתדרים, אני משפץ את הבית עם יותר צוותים ומסיים בזמן. כך אף אחד לא מפסיד".
מי שייכנס אל הדירה ימצא שם מזרון ושמיכות, תנור חימום, רהיטים נוספים ומקרר מלא באוכל ראשוני: "לאחר מכן אני מפנה אותם לעמותות שעוזרות להם עם אוכל כמו פתחון לב, ויש כאן אישה מהקריות שיש למשפחתה קייטרינג שמסייעת עם אוכל חם, יש עוד הרבה אנשים טובים ששותפים, זה נראה לי מתבקש לא לתת לאף אחד להישאר בחוץ".
בנוסף, שושנה מסייע לאנשים לשלם חשבונות חשמל: "מתקשרים אנשים רגע לפני ניתוק חשמל ואני מחבר אותם לעוד אנשים טובים, עורכי דין מהקריות שרוצים לעזור ומשלמים להם את חשבונות החשמל כדי שאף אחד לא יישאר בלי חשמל, ולא מעט מקרים של חובות במכולת. אני מזמין כל אחד שנמצא בבעיה כזו לצלם לי את חשבון החשמל שלו ואדאג לו".
שושנה לא מסתפק בקריאות ויוצא אל מקומות בקריות בהם נוהגים חסרי בית להימצא: "חסרי הבית נמצאים בעיקר במקומות נטושים, לפעמים הם מסתתרים בגלל חובות או בעיות שונות. בדקתי ביער ברנדס בקרית אתא ששם לרוב יש הומלסים, אך לא היה אף אחד הם ככל הנראה הלכו לחפש מסתור מהגשמים והרוחות.
"לפעמים אני מקבל קריאות מראשי ערים לעזור במקרים ספציפיים של חסרי בית, וגם כעת אני נוסע לאתר חסר בית בקרית ביאליק, לאחר שאחד מתושבי העיר התקשר לספר לי עליו".
שושנה מבקש לקבל מידע על חסרי בית בקרית הזקוקים לקורת גג: "מי שיודע על מישהו שנותר בחוץ שיצור קשר על מנת שאתן לו את הדירה, וגם ממשפחות או בודדים שאין להם אפשרות לשלם את חשבון החשמל".
ניתן לפנות בהודעה פרטית דרך דף הפייסבוק של 'אלי שושנה'.
פורסם לראשונה: 08:18, 04.03.21