דיירי בניין ברחוב אביגדור עשת בקרית אתא הגיעו להסכמה על חלוקת השטח המשותף ביניהם, בסיוע של מודד שמינה בית המשפט. בכך תם סכסוך ארוך בין השכנים, שנמשך מספר שנים ובמסגרתו הוגשו תלונות למשטרה ותביעות משפטיות.
1 צפייה בגלריה
שכן עצבני
שכן עצבני
"זה התחיל מגדר קטנה עבור הצמחייה"
(צילום אילוסטרציה: ShutterStock)
מתביעה שהגיש אחד הדיירים עולה כי במשך שנים נהגו השכנים לחלוק את השטח המשותף בבניין שבו ארבעה דיירים בלבד. השטח מסביב לבניין חולק בין השכנים, וכל אחד מהם עשה שימוש בשטח שלו.
קראו גם >>
בשלב מסוים הקים התובע פרגולה ואף גידר את השטח שלו, אבל אז, על פי התביעה, החליט אחד השכנים לעשות דין לעצמו. בתביעה נכתב: "ביום בהיר אחד החליט הנתבע כי הן הגדר והן הפרגולה אינן לרוחו, פשוט הרס ושבר אותם, כך ממש, תוך ניתוק כבלי חשמל חיים.
"כמו כן, ועל דעת עצמו, החליט שהוא מנתק את צינור הביוב של התובע, כך שמי הביוב יזרמו ישירות לגינתו ויזהמו את המקום. כמו כן הנתבע אף לקח את הגדר ופשוט עקר אותה וזרק אותה לרחוב, והתובע נאלץ להחזיר אותה למקומה. הנתבע מתנהג כאילו כל הבניין שייך רק לו, מאיים על התובע, מציק לו וגורם לו לנזקים ללא הרף".
לפי כתב התביעה, הנתבע השתלט על חלק מהרכוש המשותף כאילו היה שלו, עשה שימוש בלעדי במחסן שהיה לפני כן בשימוש כל הדיירים. נטען כי התובע פנה מספר פעמים למשטרה, ללא הועיל. הוא דרש פיצוי של 40 אלף שקל והחזרת המצב לקדמותו.
בדיון שנערך בבית משפט השלום בקריות, בפני השופטת אלואז זערורה עבדאלחלים, הועלתה הצעה למנות מודד אשר יקבע חלוקה שוויונית של השטח המשותף בקומת הכניסה לבניין, עליו מתנהלים המאבקים.
סניגורו של הנתבע טען בדיון כי ההסכם המקורי היה שכל הדיירים עושים שימוש משותף בשטח, אבל לא קובעים עובדות בשטח, כפי שעשה התובע, שהקים שם פרגולה וגדר. "זה התחיל מגדר קטנה עבור הצמחייה, לאט לאט הוא הרים אותה לגובה, ולאט לאט הוא שם שער. השטח הוא שטח משותף".
לאחר התייעצות בין עורכי הדיון, מינה בית המשפט מומחה שיקבע חלוקת צודקת של הרכוש המשותף. החלטת המומחה לגבי חלוקת השטח הוגשה לבית משפט וקיבלה תוקף של פסק דין. השופטת פסקה כי אף אחד מהצדדים לא ישלם הוצאות משפט.
לכל העדכונים - חדשות הקריות
פורסם לראשונה: 07:52, 19.05.21