מרים עמבר (67), תושבת קרית מוצקין, שנסעה לעבודתה ביום חמישי האחרון, בקו 115 שיצא מלב המפרץ אל כרמל צרפתי, נקלעה לאירוע אלים כשצעירים ערבים השליכו אבנים לעבר האוטובוס.
1 צפייה בגלריה
האוטובוס שנרגם באבנים
האוטובוס שנרגם באבנים
האוטובוס שנרגם באבנים
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
קראו גם >>
עמבר: "חלפו מספר ימים מהאירוע, אבל הרגע בו כמויות האבנים שנחתו על האוטובוס ברגע אחד, עדיין מהדהד לי בראש, אני לא רוצה לפחד בארץ שלי, אבל בינתיים אני לא אסע לחיפה באוטובוס, אני עדיין חוששת".
בקו האוטובוס 115 שבו נסעה ענבר, היו בסך הכל חמישה נוסעים, כאשר נהג האוטובוס שהבחין בצעירים ערבים בדרך שלפניו, והתריע בפני נוסעיו מפני זריקת אבנים.
"הנהג ראה צעירים זועמים עם אבנים בדרך", סיפרה עמבר, "אבל הכביש היה צר ולא היה לו לאן להימלט והוא אמר: 'אם זורקים אבנים, תתכופפו ושימו ידיים על הראש'. כשהוא התקרב, הבחנו בכמאה צעירים. הורדתי את הראש והנחתי שתיזרק אבן על האוטובוס, אבל ברגע אחד היה מטר של אבנים שהושלך לעברנו.
"החלונות נשברו והתנפצו, הייתי בהלם הרגשתי שאני נמצאת באיזה שהוא סרט. לא ציפיתי לאירוע כזה. עד היום אני משחזרת שוב ושוב את כמות האבנים שנזרקה עלינו. אחת מהן פגעה לי בראש, והראש שלי התמלא ברסיסים ובזכוכיות מהחלונות שנופצו".
הנהג בעל התושייה הצליח להימלט מן ההמון ולעצור לאחר מכן בסמוך למלון כרמליה, שם הוזמנו אמבולנסים שפינו את הנוסעים שנפצעו ועמבר בהם. "אין לי ספק שאם הנהג לא היה בורח משם, היו עושים בנו לינץ'. כולי רעדתי, עד עכשיו הפחד לא עוזב איתי".
בבית החולים הוצאו הזכוכיות מראשה של עמבר. "עדיין המצח נפוח מהמכה שספגתי מאחת האבנים. כשאני משחזרת את האירוע, אין לי ספק שאם אחד מהעסקים היה מזמין משטרה כשהם עם אבנים בידיים, יכלו למנוע מאיתנו את האירוע הלא נעים הזה.
"אני רוצה להמשיך לנסוע לחיפה, כי אין לי ברירה, אבל אעשה זאת בדרך אחרת וממש לא בימים אלה, כדי לחזור שוב על האירוע הקשה שעברתי".
פורסם לראשונה: 07:37, 18.05.21