תושב ביאליק תיעד נערים ממרפסת ביתו שואפים גז והעביר את הסרטון לראש העיר. בעירייה מסרו: "המידע הועבר למשטרה. אנו קוראים להורים לפקוח עין על מעשי ילדיהם".
2 צפייה בגלריה
בני נוער שואפים גז בטיילת בן גוריון
בני נוער שואפים גז בטיילת בן גוריון
"עלול לגרום לנזק מוחי". בני נוער שואפים גז בטיילת בן גוריון
(צילום: פרטי)
ימי הסגר מתארכים ותושבי קרית ביאליק מדווחים שוב על עשרות מכלי גז, המשמשים במקור קונדיטורים לצורך הכנת קצפות, זרוקים ברחבי עיר. בני הנוער, כידוע, מצאו למכלי הגז הללו שימוש אחר, כשהם מזרימים את תכולת המכלים הקטנים אל בלוני גומי ושואפים מהם את הגז, שגורם לתחושת ערפול.
תושב קרית ביאליק, הגר בסמוך לטיילת בן גוריון אף תיעד בסרטון את הנערים במעשיהם: "אני עד לתופעה המדאיגה הזו מחלון ביתי, ובחצות של מוצאי השבת שעברה תיעדתי אותם בפלאפון שלי, מבין התריסים: רואים חמישה ילדים שישבו בכיכר האחרונה בטיילת בן גוריון על הספסלים, ובמשך יותר משעה הם רוקנו מכלי גז לבלונים ואז שאפו את התכולה של הבלונים וצחקו בלי הפסקה.
"ניתן לראות בבירור לקראת סוף הסרטון איך הנער על הספסל מכין בלון לחברו ומגיש לו כדי שישאף. הם חזרו על המעשה הזה שוב ושוב. הייתי מודאג ולכן הודעתי על כך לשיטור העירוני ושלחתי להם את הסרטון. שלחתי אותו גם ישירות לראש העיר, אלי דוקורסקי, שבדק איתי שהשיטור העירוני יודע מכך, אבל זו תופעה".
תושב אחר שביקר בטיילת בן גוריון תיעד את מכלי הגז זרוקים לאחר שימוש והעלה לעמוד הפייסבוק 'תושבי קריית ביאליק'. תושבים דיווחו כי ישנם מכלים דומים לאורך כל הטיילת, בגן השעשועים בצומת צבר, בגן השעשועים ברחוב קדיש לוז, ועוד.
קראו גם >>
הורה נוסף מקרית ביאליק סיפר: "זה מעשה מסוכן מאוד, שמזיק לבריאות ועלול לגרום לנזק מוחי. חבל מאוד שבני הנוער לא מודעים לסכנות. ברור לכולם מאיפה זה בא: בני הנוער נמצאים בלי מסגרת יציבה כבר הרבה זמן והם מחפשים איך למלא את הזמן שלהם, יש להם יותר מדי זמן והקורונה מוציאה מהם יצירתיות שלילית. יש כאן שילוב של חוסר אחריות של בני הנוער, של ההורים למצב הרגיש בו נמצאים בני הנוער נמצאים".
2 צפייה בגלריה
בני הנוער משליכים את מכלי הגז
בני הנוער משליכים את מכלי הגז
התופעה מתגברת בקרב בני הנוער ורווחת בכל הקריות
(צילום: הרשות לביטחון קהילתי קרית אתא)
אחת הבעיות היא הקלות שבה ניתן להשיג את מכלי הגז הקטנים והמסוכנים. "ישנה בעיה לאכוף את המקרים מכיוון שמכלים אלה זמינים וניתן לרכוש אותם באופן חוקי בקיוסקים, בחנויות אפייה ובאתרים ברשת. אם בעבר היינו רואים את זה בחופשים עכשיו זה חוזר, הם בסוג של חופש מתמשך חסר גבולות והכל התרופף, בני הנוער איבדו כיוון".
מנהל הרשות לביטחון קהילתי בקרית אתא, נאור קאשי: "הם יכולים להזמין משלוח בטלפון ומביאים להם עד הבית, אפילו לא צריכים לצאת. יש פרסומים באינסטגרם ובפייסבוק למבצעים לחג וכדומה. ניתן לרכוש ערכה של בלוני גז + בלונים + נוקר, שתגיע עד הבית. חבילה של 24 בלוני גז כאלה עולה כ-50 שקל, והנוקר עולה 20-30 שקל, לא סיפור יקר".
לדברי קאשי, השימוש בחומר עלול לגרום לנזקים בריאותיים. "למיטב הבנתי מדובר בבני נוער מגיל 13 ועד 18 שמשתמשים בזה. השימוש בגז עלול לגרום לנזקים בריאותיים, כולל פגיעה מוחית. יש ילדים שלוקחים יותר מאחד, מתמכרים ומעלים כמויות. לפני כשנתיים, שני ילדים מהדרום נהרגו כתוצאה משימוש תכוף מזה, היו גם התעלפויות ואשפוזים.
מעיריית קריית ביאליק נמסר: "העירייה רואה את התופעה בחומרה, העבירה את המידע שברשותה למשטרה ובמקביל תקיים פעילות הסברה במערכת החינוך עם הרשות הלאומית למאבק בסמים ובאלכוהול. אנו קוראים להורים לפקוח עין על מעשי ילדיהם".
פורסם לראשונה: 13:39, 22.01.21