בעוד שעמותות בעלי חיים מדווחות על זינוק חד בנטישת כלבים וחתולים ברחבי הארץ, בקריות יש גל של אימוץ כלבים. "דווקא בימים האחרונים יש אימוצים. יכול להיות שבגלל המצב אנשים פותחים את ליבם", אמר שאול לפיד, מנהל צער בעלי חיים בחיפה.
1 צפייה בגלריה
ממתינים לבית חם
ממתינים לבית חם
ממתינים לבית חם
(צילום: באדיבות צער בעלי חיים)
לפני שבועיים, ב-15.3.20, דיווחה אגודת צער בעלי חיים על עלייה חדה במספר הכלבים שננטשו, לצד ירידה דרסטית בבקשה לאימוץ בעלי חיים. מתנדבים באגודה סיפרו עד כמה קשה לראות כלבים שמביטים לעבר הבעלים שנטש אותם.
מסתבר שבניגוד למה שקורה בארץ, תושבי הקריות והסביבה לא נוטשים את חיות המחמד שלהם ואף מגיעים לאגודת צער בעלי חיים במפרץ חיפה על מנת לאמץ כלבים.
מנהל צער בעלי חיים בחיפה, שאול לפיד: "הגיעו לא מעט משפחות לאמץ כלבים. יש הרבה אנשים בבית, יש להם זמן וזה ממלא אותם ואת ילדיהם ומעסיק אותם. באירופה יש אנשים שמאמצים כעת כלבים, כי הטיולים עם הכלב מוחרגים מההסגר, וזה נותן להם תירוץ לצאת לטיול קצר ולהתאוורר. אני מקווה שבחודשים הקרובים לא יהיה גל של נטישות כפי שכעת יש גל של אימוצים".
לעניין נטישות הכלבים הסביר לפיד כי כל הזמן יש נטישות כלבים, ונתון זה לא עלה מתחילת משבר הקורונה.
לצד האופטימיות מביע לפיד חשש ממה שיקרה בחודשים הבאים, כאשר לאנשים לא תהיה יכולת הכלכלית להחזיק כלב. "אני חרד שבחודשים הבאים יתחיל גל הטלפונים: 'שמע יש לי כלב ואני במצב כלכלי לא טוב', 'אני מובטל, אין לי הכנסות אני לא יכול להחזיק בעל חיים', או 'הכלב שלי צריך טיפול וטרינרי שעולה מאות ואלפי שקלים, וזה גדול עליי', אז יבוא הברוך, ואנחנו נעמוד מול שוקת שבורה".