עשר שנים לאחר שהסתיימו עבודות התשתית בשכונת התימנים בקרית אתא, שאמורות היו לפתור את בעיות ההצפות בחצרות הבתים, הבעיה נמשכת ביתר שאת, ובגשמים האחרונים שוב הוצפו חצרות ובתים בשל סתימת בורות הניקוז.
1 צפייה בגלריה
הצפות בקרית אתא. צילום: פרטי
הצפות בקרית אתא. צילום: פרטי
הצפות בקרית אתא. צילום: פרטי
הבעיה קיימת בשיכון נווה אברהם בשכונת התימנים שנים ארוכות, בין השאר ברחוב משה קארו, רחוב עם בתים פרטיים, שחלקם נמוכים מהכביש. הרחוב נסלל לפני מספר שנים, והתושבים קיוו שבכך תיפתר בעיית ההצפות, אבל המצב לא השתנה.
מדי חורף מי הגשם מציפים את בורות הניקוז, והדבר גורם לעליית פני המים והביוב והצפת בתים. איריס זבטני, תושבת הרחוב, ציינה כי פנתה אין ספור פעמים לעירייה ולתאגיד המים, אבל הבעיה נמשכת.
בפוסט כתבה: "12 שעות מאז פנינו לעיריה בבקשה להגיע ולטפל בהצפות בשכונת נווה אברהם, עד עכשיו לא הגיעו. במוקד נאמר שהפנייה שלנו טופלה וסגרו את הפנייה.
מיותר לציין שאף גורם לא הגיע. עדיין עם הצפות, זלזול בתושבים, אין מענה מאף גורם, אך לגבות תשלום מלא של ארנונה וביוב מכל תושב זה בסדר. עצוב שכך מתנהלת עירייה בשנת 2020".
בפוסט אחר ציינה "ביזיון, בושה לעיריית קרית אתא ותאגיד המים. המים נכנסים לבתים ואין מענה".
בשיחה ל"ידיעות המפרץ" אמרה: "בגשמים האחרונים, גם לפני שבועיים וגם השבוע, המים עלו והציפו את הבית. פנינו למוקד, פתחו קריאה, סגרו קריאה. המתנו המון שעות ואיש לא בא. רק לאחר עוד פנייה, באו ושאבו את המים. אני לא מבינה איך כל כך הרבה שנים לא מצליחים לפתור את הבעיה".
מתאגיד המים נמסר: "התאגיד מסייע לתושבים במקרים חריגים של הצפות כתוצאה ממזג אוויר סוער. כל התלונות שהתקבלו בנושא טופלו ומעבר לכך. באחריות הדיירים להסדיר את הניקוז הפרטי בחצרות הבתים".
מהעירייה נמסר: "העירייה ביצעה עבודות תשתית רבות להסדרת הרחוב והשכונה הכוללות: שדרוג מערכות התשתית התת קרקעית, שדרוג תחנת השאיבה והקטנת קולטנים בקצוות המגרשים לקליטת מי גשם. באחריות הדיירים להסדיר את החצרות הפרטיים וניקוזם לקולטנים הייעודיים".