ברגע אחד נותרו גליה ושמואל קופרשמיד, בשנות ה-70 לחייהם, חסרי כל. שריפה שפרצה ביום שישי האחרון בביתם ברחוב צופית בקרית ביאליק, כילתה את כל רכושם. שבורי לב, הם מתגוררים כעת בדירתה של בתם במגדל העמק.
3 צפייה בגלריה
שריפה בקרית ביאליק. צילום: פרטי
שריפה בקרית ביאליק. צילום: פרטי
שריפה בקרית ביאליק. צילום: פרטי
נכדיהם פונים כעת לציבור בבקשת עזרה על מנת לשקם את חייהם וביתם של הסבים, שמתקשים להבין את גודל האסון שפקד אותם.
"ביום שישי האחרון בשעה 08:00 בבוקר. סבתא שלי בישלה במטבח ופתאום הריחה ריח של שריפה", סיפרה נכדתם אביטל פונק: "סבא יצא החוצה לראות מה קורה וראה שגגון בגינה עולה באש. הוא ניסה לכבות את הבעירה עם מים, אבל לא הצליח להשתלט על האש. בינתיים, סבתא שלי והשכנים, הזמינו כיבוי אש ועזבו את הבניין".
כעבור מספר דקות הגיע הכיבוי אש, אולם זה היה מאוחר מדי עבור ביתם של בני הזוג. "לוחמי האש השיגו שליטה על השריפה. אבל כל הבית של הסבים שלי נשרף לחלוטין. כל הרכוש שלהם, בגדים, דברי ערך ומזכרות, נשרפו כליל.
"הם יצאו מהבית רק עם פיג'מה. למרבה המזל הם לא נפגעו פיזית, אך הפגיעה הנפשית קשה מאוד", סיפרה בעצב.
"כרגע סבא וסבתא גרים אצלנו במגדל העמק. הם עדיין נמצאים בשוק ולא מעכלים את גודל המכה שספגו", אמרה: "לדעתי הם יתחילו להבין את זה רק יותר מאוחר, כמו פוסט טראומה. זה לא קל בגילם לאבד את הכל ולהתחיל מחדש. לוקח זמן לעכל שאתה חסר כל". לדברי הנכדה, נכון לעכשיו לא ידועה הסיבה לפרוץ השריפה.
3 צפייה בגלריה
הנכדים. צילום: פרטי
הנכדים. צילום: פרטי
הנכדים. צילום: פרטי
לאור המקרה נרתמו נכדיהם של בני הזוג ובני המשפחה לסייע להם לשקם את ביתם. בימים אלו הם פונים אל הציבור ומבקשים כל סיוע אפשרי שניתן. החל מביגוד, ריהוט, מוצרי חשמל, כלי בית וכסף.
3 צפייה בגלריה
שריפה בדירה בקרית ביאליק. צילום: פרטי
שריפה בדירה בקרית ביאליק. צילום: פרטי
שריפה בדירה בקרית ביאליק. צילום: פרטי
"עדיין אין לנו מקום לאחסן ריהוט", אמרה אביטל פונק. "אנחנו מחפשים להם דירה להשכרה באזור בו נמצא ביתם כדי שיהיה להם מקום משלהם שיוכלו לחזור לשגרה שלהם ולשקם את חייהם וביתם. ברגע שיהיה להם מקום משלהם נוכל לאחסן את הדברים שאנשים רוצים לתרום. יהיה להם יותר קל באיזור שהם מכירים".
מי שיש באפשרותו לתרום מוצרי חשמל, ריהוט, ביגוד וכו׳, יכול ליצור קשר עם בני המשפחה בטלפון במספר 0546340887.
מי שבאפשרותו לעזור מבחינה כספית, ניתן לתרום לחשבון בנק של דודי-גרולד קופרשמיד בנק לאומי מספר סניף 885 מספר חשבון 10590894.
ניתן גם לבצע העברה כספית דרך אפליקציית bit וpepper pay למספר טלפון 0545340771.
"אנו מודים מראש לכל מי שיתרום ויעזור להם לשוב לביתם במהרה", אמרה נכדתם אביטל פונק.